TOP

Webshoppen tijdens het WK voetbal

De webshop Vente-Exclusive.com claimt dat de verkoop door het WK een flinke boost krijgt. De shop merkt dat het koopgedrag van klanten sinds het WK is begonnen opvallend is veranderd. Er komen relatief meer vrouwen in de webshop, ze blijven langer op de site en er wordt zo'n 20% meer uitgegeven.

Vooral tijdens de wedstrijd Nederland-Denemarken op maandag 14 juni was het druk in de besloten webshop van Vente-Exclusive.com. “Vooral op maandag was het overduidelijk dat heel wat vrouwen even wilden ontsnappen aan de voetbalgekte. Die dag verkochten we bijna driemaal meer artikelen dan gemiddeld,” zegt Peter Burin, woordvoerder van Vente-Exclusive.com.

Orangebag
Toch signaleren lang niet alle webshops deze ontwikkeling. “Bij ons was het niet rustiger of drukker dan normaal tijdens de voetbalwedstrijden”, zegt Tineke Sluiter, directeur van Orangebag.nl. “Het zou kunnen dat sommige webshops gerichte acties hebben gedaan rond het WK, waardoor extra omzet werd gegeneerd. Wij doen weinig met het voetbal in de webshop. Dit weekend hebben wij ook niets bijzonders gemerkt op de site. Op zaterdagmiddag is het sowieso rustiger, dan gaan mensen boodschappen doen of de stad in.”

Ook Wehkamp heeft de statistieken gecheckt en zegt geen bijzonderheden te zien in de online verkoop tijdens de wedstrijden van het WK.

Label 54
De webshop Label54 heeft op de dagen van de twee wedstrijden die Nederland tot nu toe heeft gespeeld géén hoger bezoekersaantal genoteerd. “De verkopen waren zelfs iets lager dan normaal”, aldus Welmoed Robijn van Label54.nl. Of zal dit er iets mee te maken hebben dat meer dan de helft van de klanten van Label54 man is?

 

Heb jij aan de verkoop in je webshop iets gemerkt van de WK voetbalwedstrijden? Laat het ons weten!