TOP

Tod’s noteert winststijging van 8%

Tod's kijkt tevreden terug op het boekjaar 2008, meldt TextilWirtschaft. De nettowinst van de onderneming nam het afgelopen jaar toe met 7,9% naar 83,4 miljoen euro.

De omzet van Tod’s nam toe met 7,7% naar 707,6 miljoen euro. De grootste groei werd genoteerd bij het merk Hogan (o.a. mode-sneakers) met een plus van 19,6% naar 238,7 miljoen euro. Het hoofdmerk Tod’s stuwde de winst door een omzetgroei van 2,6% naar 356,7 miljoen euro.

Terwijl de kernactiviteit schoenen met 13,7% naar 485,6 miljoen euro groeide, slonk de winst in lederwaren en accessoires met 9,1% naar 136,6 miljoen euro. Kleding groeide met 5,9% naar 94,5 miljoen euro.

In alle markten noteerde Tod’s een omzetgroei, met uitzondering van de VS. Daar kromp de omzet met 10,5% naar 59,3 miljoen euro.  

Het Italiaanse luxelabel maakte een goede start in 2009. Ondanks een voorspoedige koers in 2008, streeft het bedrijf vanwege de huidige economische situatie naar kostenbesparing, hogere productiviteit en een versterking van het imago om marktaandeel en winstgevendheid te bevorderen.