TOP

Streetwearlabel Black Bananas opent pop-up store in Antwerpen

Het Nederlandse streetwearlabel Black Bananas heeft een pop-upstore geopend in Antwerpen. Het is de eerste fysieke stap over de grens van het merk.

De eerste buitenlandse winkel van Black Bananas is zaterdag 3 oktober geopend aan de Hopland 11 in Antwerpen. De pop-upstore fungeert als winkel annex showroom voor Belgische klanten, vertelt oprichter en eigenaar Wesley Balnikker. “We zijn met een agent in België gestart en om klanten bekend te maken met het merk is het makkelijker om ze uit te nodigen in een winkel waar ze de collectie kunnen zien en voelen.” De winkel blijft drie maanden open. [Artikel gaat door onder de foto.]

De opening van de winkel in Antwerpen op zaterdag 3 oktober 2020.

Shop in de hoofdstad

Het is de tweede keer dat Black Bananas een pop-up store opent. De eerste keer was vorig jaar september; toen betrok het label tijdelijk een winkelruimte in het Amsterdam Centraal Station. Balnikker wil uiteindelijk een vaste, fysieke winkel in Amsterdam openen, maar vindt daar nu de tijd nog niet rijp voor. “We hadden vergevorderde plannen voor een shop in de hoofdstad, maar corona gooide roet in het eten. Ik geloof in beleving en wil van zo’n winkelopening dan een tof event maken met veel gasten, maar dat zit er met de huidige coronamaatregelen niet in. Dat plan hebben we dus in de ijskast gezet.”

Buitenland

Ondertussen bouwt het merk verder aan zijn buitenlandse activiteiten. Balnikker: “We hebben nu 250 verkooppunten in eigen land, dat is een goede dekking. De ambitie is om binnen drie jaar dezelfde bezetting te halen in België, Duitsland, Frankrijk, Rusland en Italië. In Rusland zijn we benaderd door een agent die zich met de kinderlijn gaat bezighouden en zelf reis ik deze week af naar Milaan om daar met een agent te praten over verkoop in Italië.”

T-shirt

Black Bananas bestaat inmiddels tien jaar en is ontstaan toen Balnikker een T-shirt ontwierp voor een mede-stagiair met wie hij samenwerkte op Curaçao. Dat sloeg daar zo aan, dat hij bij terugkomst in Nederland een apart label opzette. Inmiddels is het streetwearlabel uitgegroeid tot een label dat collecties maakt voor mannen, vrouwen en sinds zomer 2019 ook voor kinderen.

Foto’s: Black Bananas