TOP

Rucanor introduceert ‘On Stock’ programma

In 2011 gaat het Nederlandse sportmerk Rucanor haar Never Out of Stock (NOS) instore concept verder uitbreiden. De afgelopen Preview was de aftrap voor het vernieuwde NOS-programma en ook op de Ispo zal dit het centrale thema zijn.

Het NOS van Rucanor staat volgens Martijn Nelissen (CEO van Rucanor) voor een tijdloos assortiment met jassen, broeken en pullis met basiskleuren. Het seasonal deel van het programma kent meer opvallende kleuren en prints, passend bij een winterse sfeer. “De succesnummers uit de serie ‘seasonal’ artikelen zijn de basis voor vernieuwing van het NOS-programma.”

On Stock
Nieuw in het NOS-programma is de categorie ‘On Stock’. Met ‘On stock’, wat een deel van het Rucanor winterprogramma is, houdt Rucanor voor de retailer een deel van de order op voorraad. Dit deel (gemiddeld zo’n 20 procent van de totaal bestelde hoeveelheid) is op afroep leverbaar. Tot en met de eerste afleverdatum van het volgende seizoen. Voordeel voor de retailer: profiteren van volumekorting, eventueel voorraadrisico wordt verder teruggedrongen en ter plaatse is minder opslagruimte nodig.