TOP

ISPO Munich 2023 – “Nieuwe kijk op sport”

Sport in al haar facetten en vanuit verschillende perspectieven: Van 28 tot 30 november zal ISPO München, de toonaangevende wereldwijde vakbeurs voor sport, haar deuren van het expositiecentrum in München openen. Naast de talrijke exposanten, merken en solutionproviders van over de hele wereld, zal het pronkstuk van deze editie wederom het Future Lab in Hal B1 zijn waar de focus ligt op innovaties, megatrends, digitale transformatie en connectiviteit.

Sport is meer dan alleen lichaamsbeweging, uitrusting of entertainment, het is een van de snelst groeiende, meest diverse, internationale en complexe industrieën – sport stimuleert innovatie. In deze voortdurend veranderende sector is ISPO Munich veel meer dan alleen een showcase voor de sportindustrie en veel meer dan een producttentoonstelling. Met de campagne “Nieuwe kijk op sport” biedt de show dit jaar niet alleen een blik op de toekomst van de sportindustrie, maar brengt het ook een andere kijk op verwante sectoren. “We willen naar sport kijken en erover discussiëren vanuit nieuwe en innovatieve perspectieven. Dit kan variëren van technologische innovatie en maatschappelijke impact tot trends in sportmode en duurzaamheid,” zegt beursdirecteur Lena Haushofer, die het programma van dit jaar samenvat.

Pronkstuk: Future Lab

Na het succesvolle debuut vorig jaar wordt het Future Lab in Hal B1 aanzienlijk uitgebreid .Innovaties en de transformatie van de sportindustrie staan centraal in de zes themagebieden. In de ‘Brandnew Area’ zullen start-ups en opkomende merken die in de toekomst mogelijk een revolutionaire rol in de sportindustrie zullen spelen, zich presenteren. Hier zijn ook de winnaars van de prestigieuze ISPO Awards te zien. In de interactieve showrooms van de Digitize Hub staan de nieuwste trends op het gebied van retailtechnologie centraal, en in het Innovation Lab ervaren bezoekers denkbeeldige oplossingen die mogelijk de sportsector blijvend zullen veranderen.

Nieuw zijn onder andere de Mainstage met ruimte voor maximaal 500 toeschouwers, extra themapodia en uitbreiding van het conferentieprogramma met interactieve en inspirerende keynotes, interviews en workshops met prominenten uit de internationale sportindustrie. Het Future Lab zal ook de première beleven van de samenwerking met ZEITGEIST, een platform voor stedelijke-, streetwear- en sportmode.

“Nieuwe kijk op sport” in andere hallen

In de outdoorhallen A1 tot A3 speelt dit jaar ook de Sustainability Hub een centrale rol, naast de Sports Travel Hub en de Internationale Dorpen. In de Sustainability Hub zal Greenroomvoice, samen met Studio Nima als conceptuele partner, een “Material Lab” opzetten. Het Material Lab is een tentoonstelling van innovatieve en circulaire materialen die momenteel in hoog tempo worden ontwikkeld en al  in baanbrekende circulaire productlijnen worden gebruikt. Exposanten krijgen de mogelijkheid om de levenscyclus en stappen van materiaalontwikkeling te presenteren van ruwe grondstoffen via tussenstappen tot het eindproduct.

Meteen bij aanvang van de beurs wordt op het Mainstage in het Future Lab de samenwerking met de German Sustainability Award in Sports gepresenteerd. Een hoogtepunt van deze samenwerking is de presentatie van de ISPO Cup – een initiatief dat bewustwording voor duurzaamheid in sport promoot. Dit gaat om een prijs voor een atleet of een merk.

Ook dit jaar wordt de samenwerking met Highsnobiety voortgezet en uitgebreid. Samen werken ze aan het in de markt zetten en uitbreiden van het merk 520M en richten ze zich op de modebewuste Generatie Z en millenials om hen op een geloofwaardige manier als nieuwe doelgroep voor zich te winnen.

Wereldwijd platform voor de sportindustrie

Met in totaal elf hallen is ISPO 2023 weer een beurs met boeiende programmaonderdelen op alle themapodia, hubs, exposities en interactieve zones om exposanten, beursbezoekers en de internationale sportgemeenschap te voorzien van een informatief, interactief en onderhoudend beursprogramma in een festivalsfeer. “Ik verheug me op de energie van ISPO Munich, die ontstaat door de boeiende persoonlijkheden uit de sportgemeenschap die samenkomen, en de vele geweldige productinnovaties en inspirerende sprekers,” zegt beursdirecteur Lena Haushofer, waar ze aan toevoegt: “ISPO Munich 2023 biedt opnieuw talloze mogelijkheden om nieuwe samenwerkingsverbanden aan te gaan en ideeën uit te wisselen over trends en innovaties in de sector – ISPO is het wereldwijde platform van de sportindustrie.”