TOP

Rico Moda wint publieksprijs, massa-ontslag bij H&M en Stadshart Amstelveen breidt uit

H&M heeft een grote reorganisatie aangekondigd waarbij wereldwijd een flink aantal werknemers wordt ontslagen. Verder heeft mannenmodewebshop Rico Moda een publieksprijs gewonnen en breidt winkelcentrum Stadshart Amstelveen verder uit. Dit en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 30 november.

credit beeld Stadshart Amstelveen: Sven Verbruci

Stadshart Amstelveen breidt uit

Nike en H&M Home openen binnenkort een vestging in winkelcentrum Stadshart Amstelveen, meldt Olaf Hoff van vastgoedbedrijf Unibail-Rodamco-Westfield dat het winkelcentrum uitbaat. Een andere opsteker voor het Stadshart is dat Bijenkorf de huur voor langere tijd heeft verlengd. “Het commitment dat de Bijenkorf geeft, sluit goed aan bij onze missie om iedere bezoeker een exclusieve winkelervaring in de metropoolregio Amsterdam te bieden”, aldus Hoff in het persbericht.

Het overdekte winkelcentrum biedt onderdak aan meer dan 140 winkels en restaurants, zoals de Bijenkorf, Zara, Dille & Kamille, Intimissimi, Calzedonia, Massimo Dutti, Nespresso, NA-KD en Anne&Max. Het winkelcentrum ontvangt jaarlijks zo’n 10 miljoen bezoekers.

Rico Moda wint publieksprijs

Rico Moda is uitgeroepen tot beste website in de categorie Fashion & Beauty. De mannenmodewebshop uit Zeeland versloeg andere genomineerden als Winkelstraat.nl, Zalando, Bonprix, Aboutyou, Omoda en Otrium. De ´Website van het Jaar´ is een publieksprijs die jaarlijks wordt uitgereikt aan de beste websites van Nederland. De verkiezing wordt georganiseerd door Emerce in samenwerking met Multiscope, waarbij naast populariteit ook de kwaliteit van de genomineerden wordt gemeten. Het publiek beoordeelde dit jaar uit 39 categorieën de genomineerden op inhoud, navigatie en design. Ook kon het publiek aangeven in welke mate zij de site zou aanbevelen aan anderen. 

Modewinkels laten deur open ondanks energiecrisis

Uit onderzoek van Nu.nl blijkt dat modewinkels het vaakst hun deuren open laten staan. Ondanks de energiecrisis. Afgelopen vrijdag en zaterdag peilde Nu.nl in tien steden door het hele land of winkels energie besparen door hun deuren dicht te houden. Van de ruim 600 winkels waar langs werd gelopen houdt zes op de tien winkels de deur open, terwijl vier op de tien klanten zelf de deur liet openen. 

Met name filialen van grote winkelketens hebben de deur vaak open, terwijl zelfstandige winkeliers hem vaker sluiten. Modewinkels hebben de deuren meestal wagenwijd open, terwijl veel opticiens, juweliers en kappers de deur gesloten houden, concludeert Nu.nl

Paul te Grotenhuis, woordvoerder bij Inretail denkt dat veel winkeliers hun deuren afgelopen weekend openhielden vanwege de drukte rond Black Friday. “Deze week gaat de temperatuur omlaag, je zult zien dat nog meer winkels gaan overstappen op een gesloten deur.”

H&M kondigt grote ontslagronde aan

H&M gaat reorganiseren en schrapt hierbij wereldwijd ongeveer vijftienhonderd banen. Dat heeft het Zweedse bedrijf bekendgemaakt. In welke landen de ontslagen zullen vallen, is nog niet duidelijk. “We zijn ons zeer bewust van het feit dat collega’s hierdoor geraakt worden”, aldus CEO Helena Helmersson. H&M verwacht door de reorganisatie jaarlijks bijna 183 miljoen euro te gaan besparen.