TOP

Retailers en merkenkeuzes deel I: Square en Quadrat in Utrecht

Toen Sijbrand van ’t Oever in 2007 zijn streetwearwinkel Square in Utrecht opende, besloot de ondernemer dat hij geen massale merken wilde verkopen. Nu tien jaar – en nog een winkel – later, houdt hij nog steeds vast aan diezelfde koers. “Veel merken lijken op elkaar en dan is het een uitdaging nét even iets anders te vinden.”
In de nieuwe Textilia-special Street X Active vertellen ondernemers dat ze steeds vaker de voorkeur geven aan kleinere labels, boven de bekende A-merken. Het gevoel in de retail groeit namelijk dat ‘alles overal verkrijgbaar is’ en dus weinig verrassend en speciaal is. Sijbrand van ’t Oever kiest al tien jaar voor minder massale leveranciers kiest.

Log in om verder te lezen

Inloggen

 


Professionals in de modebranche lezen Textilia. Sluit nu een digitaal proefabonnement af (stopt automatisch) en ontvang gratis een maand lang, 24/7 volledige en onbeperkte toegang tot www.textilia.nl