TOP

Nickelson heeft een nieuwe mede-eigenaar

Nickelson bundelt vanaf nu de krachten met Robert Scholten, eigenaar van online retailer Roberto Romero. Scholten krijgt vijftig procent van de bedrijfsaandelen in handen.

Via zijn webshop Roberto Romero verkoopt Robert Scholten al langer het Nederlandse merk Nickelson. Volgens Nickelson mede-eigenaar Nick Amann is de online kennis van zijn nieuwe compagnon een welkome toevoeging voor de online ambities van het label. Amann blijft verantwoordelijk voor de wholesale, design en pr én blijft volledig eigenaar van de merknaam Nickelson.

Eigen webshop

“We hebben de online-slag een beetje gemist”, erkent Amann. “Nickelson is verkrijgbaar via veel online aanbieders, een eigen webshop vonden we daarom lange tijd niet zo belangrijk. Een gemiste kans besef ik nu, omdat het online marktaandeel enorm groeit.” Scholten – die jarenlange ervaring op dit gebied heeft – ontfermt zich over de e-commerce-ontwikkeling van Nickelson. Zo wordt er gewerkt aan een webshop die binnenkort ‘live’ gaat en de informatieve bedrijfssite moet aanvullen.

Jeanslijn

Verder meldt Amann dat het merk ook druk is met uitbreiding van het aanbod. Dit najaar worden een jeanslijn (levering november) en een ondermode-collectie toegevoegd. De schoenen, die eerder onder licentie werden geproduceerd, worden weer in eigen beheer gemaakt. Daarnaast wordt het voorraadaanbod uitgebreid met polo’s, T-shirts en constante fashion-items in diverse kleuren.

Nickelson Roberto Romero

Robert Scholten (links) en Nick Amann (rechts)