TOP

Recorddrukte bij Preview

De nationale winterpreview in het Brandboxx Sports Business Center is maandag door bijna duizend mensen bezocht. Volgens Brandboxx-manager Lodewijk Bailly een absoluut record.

“Volgens mij is dat zo’n vijftien procent meer dan vorig jaar”, rekent hij uit. “En daarnaast was ook het gevoel heel goed”, zegt Bailly. “Want alleen een getal zegt mij niet zoveel.”

Verdeeld over vier modeshows lieten wintersport-, outdoor- en sportmodemerken hun collecties zien. De preview had het thema “Great news for you.” Dat had meerdere betekenissen. Want het evenement moest volgens Bailly niet alleen worden gezien als de aftrap van het inkoopseizoen voor de wintercollecties, maar ook als het beginsein van de veelbelovende verbouwing van het SBC. Twee mooie vooruitzichten.

En dus was de preview bedoeld als een goednieuwsshow in tijden waarin het slechte nieuws soms iets teveel naar de voorgrond wordt geschoven. Een positieve dag werd het uiteindelijk ook. “Het was echt superdruk. We hebben een prima zaken gedaan”, zegt Marcel Pelser van Lutha. Sommige merken plaatsen de kantekening dat de bezoekende detaillisten vooral hun agenda afwerkten en er weinig extra inloop in de showrooms was. Roland Smits, oprichter, eigenaar en designer bij Rehall merkte daar weinig van. “Alle afspraken die we gepland hadden zijn inderdaad ook nagekomen maar er was bij ons ook zeer veel inloop. De reacties op de collectie waren ook nog eens zeer positief, dus wij zijn erg tevreden.”

Volgens Bailly heeft het goede gevoel dat detaillisten over hebben gehouden aan de maand december, met name door de verkoop van schaatsen, bijgedragen aan de hoge opkomst en de positieve stemming.