TOP

Reclame-advies tijdens MKB-marathon 15 november 2012

Op 15 november 2012 vindt de MKB Marathon plaats tijdens het jaarlijkse event 'De 24 uur van de Reclame'. Daar krijgen duizend ondernemers de kans te sparren met de beste reclame-creatieven en -strategen van Nederland.

92% van de kleine tot middelgrote bedrijven maakt zich zorgen over de crisis en de toekomst van hun onderneming, blijkt uit onderzoek van onderzoeksbureau Millward Brown in opdracht van de BVA (Bond van adverteerders) en de vereniging van communicatie-adviesbureaus VEA, organisatoren van de MKB Marathon. Van de ondernemers ziet 80% creativiteit als dé manier om uit de crisis te komen. Een meerderheid van het kleinbedrijf (57%) zegt daar echter door de drukte van alledag niet aan toe te komen.

Begin van de oplossing 

Reclameman Mark Woerde, mede-initiatiefnemer van de MKB Marathon, werkt met kleine ondernemers: “De praktijk leert dat het ene probleem al snel tot het andere leidt, waardoor je voor je gevoel voor een bord met spaghetti zit. Creatieve mensen zijn getraind om uit te vinden wat de onderneming uniek maakt en dat is vaak het begin van de oplossing.”

Frisse kijk op business
“Creativiteit is veel meer dan een leuke campagne, het gaat om een frisse kijk op de business, kansen zien en die vervolgens pakken met een ijzersterk idee”, meent Ralph Wisbrun, voorzitter VEA. “We willen zoveel mogelijk MKB’ers en ZZP’ers helpen tijdens deze MKB Marathon. We hebben ook speciaal een call center ingericht waar we denken van 8 uur ‘s ochtends tot 8 uur ‘s avonds 1000 ondernemers te kunnen helpen. Van de kapper, de bakker, de bloemist tot de thuiswerkende ZZP’er: iedere ondernemer is welkom.”

Info: http://www.24reclame.nl/mkb-consult/