TOP

Reactie van Bob Lammers op bezoek mysteryshopper*

Voor Textilia gaat een onafhankelijke mysteryshopper op pad en beoordeelt zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Voor de onlangs verschenen special mannenmode ging onze mystery shopper op bezoek bij Bob Lammers in Den Bosch.

Wat waren de bevindingen en hoe reageerde de eigenaar van Bob Lammers?

Oordeel

Het eindoordeel van de mysteryshopper:


“Bob Lammers is een niet alledaagse mannenmodewinkel die vanwege de locatie en uitstraling eigenlijk niet de eer krijgt die hem toekomt. Het assortiment is exclusief en de service is bijzonder. Het is jammer dat de winkel in een straat is gevestigd waar een andere doelgroep rondloopt dan die door de winkel wordt bediend. Bob Lammers wordt een beetje ondergesneeuwd door de commerciële ‘herrie’ van zijn omgeving. Daarnaast vonden wij het een beetje jammer dat de service zo perfect was dat we niet langer in de winkel hebben kunnen rondkijken. Wij werden op een professionele, een voor ons iets te adequate wijze, in de kleding gehesen. Maar ongetwijfeld zijn er andere klanten die dat heel erg fijn vinden.”

Eindcijfer: 8

Reactie

Joris Lammers, de huidige eigenaar van de mannenmodewinkel in Den Bosch, is ‘helemaal niet verrast’ over het oordeel van de mysteryshopper. “Ik herken in jullie oordeel één-op-één mijn visie en de manier waarop ik de winkel in de markt positioneer. En daar ben ik erg blij mee.”

De mystery shopper heeft Bob Lammers op bijna alle punten, van concept en interieur en de visual merchandising tot de service en het assortiment, een 8 gegeven. Alleen op het onderdeel ‘etalage’ heeft de winkel een 7 gescoord. De mystery shopper heeft bevonden dat ‘de etalage niet de exclusiviteit van de winkel reflecteert’. Volgens Lammers is dit een bewuste keuze: “Dat doen wij om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken met onze stijl. We willen bewust een niet te hoge drempel creëren. Per slot van rekening kunnen wij niet in iemands portemonnee kijken.”

Een algemeen punt van kritiek is de dat de service bij Bob Lammers eigenlijk zo perfect is dat de mysteryshopper niet zo lang in de winkel heeft kunnen rondkijken. Dat herkent Lammers zeker: “Dat is inderdaad een aandachtspunt; ik wil ervoor zorgen dat mijn personeel nog beter de afstand tot een potentiële klant aanvoelt. Wij zijn altijd op zoek naar een perfecte balans tussen service en een niet te opdringerige houding.”