TOP

Reactie Suus in Utrecht op beoordeling mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Suus in Utrecht kreeg in oktober 2016 een bezoek. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Suus in Utrecht kreeg als eindoordeel een 7 van onze mystery shopper. De vrouwenmodewinkel scoorde op alle punten voldoende en kreeg de hoogste cijfers (2 keer een 8) voor het assortiment en de service. “Suus beschikt onbetwist over goede smaak, stijl en service. Het is een prettige winkel met persoonlijke service die gericht is op het maken van vaste klanten. De collectie is eigentijds en kan in zijn volledigheid voortreffelijk wedijveren met de ‘stadse’ concurrentie”, aldus Mysteryplus, het bureau dat de mystery shopbezoekjes voor Textilia uitvoert.

Interieurconcept

“Jammer is dat het interieurconcept niet helemaal klopt, waardoor je bij en in de paskamer toch een droevig gevoel krijgt. De buitensignage komt niet goed uit de verf, met een krachtige buurman als de Coffee Company valt Suus in het straatbeeld een beetje weg, zeker als er mensen op het bankje voor de winkel zitten, wordt het zicht op de winkel volledig geblokkeerd”, besluit de mystery shopper.

Gluren bij de buren

“Ik ben nooit fan geweest van deze rubriek in Textilia”, reageert Suzanne Haeck van Suus in Utrecht. “Ik begrijp dat het een goed gelezen rubriek is, omdat het altijd leuk is om te gluren bij de buren. Maar ik vind het niet altijd constructief en soms zelfs bot. Dit gezegd hebbende is het natuurlijk wel weer grappig dat jullie juist mijn winkel er uit pikken om een mystery shopper op af te sturen.”

Budget

“Gelukkig komt Suus er qua assortiment en service goed vanaf. Dit zijn vanaf de start van de winkel tien jaar geleden onze speerpunten en op deze onderdelen vind ik dat we altijd goed moeten scoren. Ook bij Suus moeten we keuzes maken waar we ons budget aan besteden. Een nieuwe luifel voor buiten, een extra verlicht bord aan de gevel en aanpassingen aan het interieur staan op ons wensenlijstje. Maar boven alles draait het bij ons om de klant en ik ben er dan ook trots op dat dit ook als zodanig wordt ervaren!”

Suus in Utrecht werd op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Suus lees je in Textilia #1, die op 3 januari 2017 verschijnt.