TOP

Reactie Styled by Juuls op beoordeling mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Styled by Juuls in Utrecht kreeg in april 2018 een bezoek. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Styled by Juuls kreeg als eindoordeel een 7 van onze mystery shopper. De vrouwenmodewinkel kreeg maar liefst een 9 voor het interieurconcept en het assortiment. De mystery shopper was minder te spreken over de service en gaf op dit punt een 4,5. “Styled by Juuls is een inspirerende winkel met een zeer smaakvol concept. Doordat er in de inrichting mooie details zijn gebruikt, is de uitstraling simpel en elegant. De sfeer is daardoor toegankelijk en toch exclusief. Jammer dat de service niet echt tegemoetkomend was waardoor er, wellicht onbewust, een drempel ontstaat en wij het gevoel kregen dat een klant blij mag zijn dat zij er mag kopen. De collectie doet een beroep op de creativiteit van klanten. Voor sommige klanten zou daarbij juist de hulp van een medewerkster gewenst kunnen zijn”, aldus Mysteryplus, het bureau dat de mystery shopbezoekjes voor Textilia uitvoert.

Eclectische mix

“Allereerst vind ik het een ontzettende eer dat Textilia, gezien al die fijne boetieks, juist naar ons is gekomen voor een bezoekje”, reageert Juliet van der Heide, eigenaar van Styled by Juuls in Utrecht. Met betrekking tot de volgens de mystery shopper té basic aangeklede etalages, geeft ze aan dat er andere etalagefiguren op komst zijn: “ We zijn twee jaar geleden gestart op deze locatie en hebben met een klein budget de winkel eigenhandig verbouwd. De paspoppen staan op onze investeringslijst en zullen spoedig worden vervangen door fraaiere varianten. We veranderen de etalages elke week dus misschien stond er net iets simpels (lees minimalistisch) in de etalage omdat wij ook een merk als Filippa K verkopen. Onze stijl wordt het best begrepen als eclectisch: een mix van merken die vanuit onze eigen stijl zorgvuldig wordt samengesteld. Soms heel uitbundig, soms heel ingetogen.”

Styled by Juuls (2) Styled by Juuls (3)

Dat de mystery shopper de visual merchandising wat rommelig vond, is ook een storingsfactor voor Van der Heide zelf. “Soms is het moeilijk te vertalen. Wij willen namelijk nooit de standaard combinaties laten zien. En onze stijl is zoals gezegd eclectisch en we verkopen dus veel soorten en smaken die we in een mix vertalen. We hebben het er steeds over hoe we dit als er weer budget vrij is kunnen verbeteren door minder op te hangen en nieuwe elegante rekken aan te schaffen. De huidige stangen hebben we overgenomen van de vorige eigenaar. Ook komen de dubbele rekken, onze eigen stoorfactor, te vervallen. Dit worden sierlijke rekken en daar laten we dan combinaties op zien.”

Fotoshoot

“Onze klant wordt graag persoonlijk geholpen, want anders zie je door de bomen het bos niet. Dit komt dan vaak tot verrassende combinaties, waar klanten gelukkig en verbaasd over zijn. Daar ligt dan dus ook onze kracht. We hebben vanwege die reden alleen al een behoorlijke vaste klantenkring en groeien enorm. Juist door de verrassende benadering. Helaas heeft de mystery shopper een dag getroffen dat ik zelf boven met influencer Claartje Rose voor onze camera onze Mothersday-special aan het schieten was. We zijn bezig echt een stijl neer te zetten en de klant volgt dat nauw op Insta om geïnspireerd te raken en vanuit daar onze webshop te bezoeken. Er was deze dag een medewerkster in de winkel en de tweede dame was deze dag aanwezig voor de catering van de fotoshoot. Jammer dat de mystery shopper de hulp zo heeft ervaren. Het blijft een momentopname.  Wij staan juist bekend om onze vriendelijkheid.”

Styled by Juuls werd op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Styled by Juuls lees je in Textilia 7, die op 29 juni 2018 verschijnt.