TOP

Reactie Store1892.nl op beoordeling mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper webshops op een aantal vaste punten. Webshop Store1892.nl werd in maart 2018 beoordeeld. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Store1892.nl kreeg als eindoordeel een 7,1 van onze mystery shopper, die vond dat de webshop heel goed op weg is, maar er zeker ook verbeterpunten zijn. “Uit mijn ervaring op de website maak ik op dat de shop vrij kleinschalig is. Dat wordt bevestigd door de handgeschreven boodschap op mijn orderbevestiging. Die persoonlijke touch is wat het concept uniek maakt. Dit zie je ook aan de social mediakanalen van Store 1892, die actief beheerd worden en waar de nieuwe collectie als eerste te zien is.”

Mooie collectie

“Uit de mooie collectie valt online meer te halen. Voornamelijk door de bezoeker meer input te geven, in de vorm van foto’s en een uitgebreidere beschrijving. Laat de kwaliteit van de kledingstukken terugkomen in het design en gebruik van de site. Data-analyse tools als Google Analytics en Hotjar kunnen helpen bij het verkrijgen van inzicht in de ervaringen op de site en hoe dit te verbeteren”, besluit de mystery shopper.

Veel extra tijd

“Ik herken er natuurlijk dingen in”, reageert Ilse Langerak, eigenaar van Store 1892 en Store1892.nl. “Maar ik run de winkel en de webshop bijna helemaal alleen, met twee parttime medewerkers. Mijn man ondersteunt met de technische dingen en de foto’s. Ik vind eigenlijk dat ik dan toch best goed scoor. Want de webshop vullen, beheren en runnen kost ontzettend veel extra tijd naast het bijna dagelijks in de winkel staan. En er zitten maar 24 uur in een dag.”

Store1892.nl werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Store1892.nl lees je in Textilia 5, die op 4 mei 2018 verschijnt.