TOP

Reactie Selection Womenswear in Tuitjenhorn op bezoek mystery shopper*

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Selection Womenswear in Tuitjenhorn kreeg in oktober 2014 een bezoek. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

“We zijn erg blij met het rapport”, reageert Nikki Goesinne, bedrijfsleider van Selection Womenswear in Tuitjenhorn. “In grote lijnen is het een positief verslag. Voor mij is service het belangrijkste aspect van de vijf en daar hebben we een hoog cijfer voor. Ik stond die dag zelf in de winkel, samen met mijn moeder, die de eigenaar is. We zijn altijd bezig met de service, het praatje, het kopje koffie. We staan daar ook om bekend. Het moet persoonlijk en gezellig zijn om bij ons kleding te kopen. Dat zorgt dat klanten terug komen. We onderscheiden ons daarmee toch van het winkelen in de stad.

Verbouwing

In de kritiek op de etalage kan ik me wel herkennen. Dat is namelijk ook iets waar we zelf mee zitten en we hebben plannen klaar liggen om de pui aan te pakken. In principe is dit een oud woonhuis en dat kun je nog steeds zien. We willen de buitenkant aantrekkelijker en moderner maken en beter herkenbaar als winkel vanaf de weg. Er moeten meer etalageramen komen en de tuin wordt deels opgeofferd voor meer parkeervakken. Toevallig hebben we de verlichting net aangepakt. Hierdoor worden de etalagefiguren beter uitgelicht en zijn ze beter te zien van buitenaf.

concept interieur De inrichting is modernklassiek concept interieur De toonbank met antieke kassa

Ook met de dingen die over het assortiment worden gezegd zijn we blij. Het brede merkenpakket is kenmerkend voor onze winkel, we zijn altijd bezig met de juiste mix van merken. Klanten vinden de privacy die onze aparte grotematenafdeling biedt vaak heel fijn. Iemand met maat 50 vindt het niet altijd prettig om naast iemand met maat 36 te staan in de paskamer.

Spannend

Ik heb onze winkel zelf opgegeven voor de rubriek Mystery shopper van Textilia. Ik vind het van toegevoegde waarde om je winkel te laten beoordelen door een expert. Het is goed om te weten hoe het concept op een buitenstaander over komt. Zelf zie je dingen niet altijd. Ik vond het wel spannend toen ik hoorde dat we waren bezocht. Je vraagt je toch af of alles goed is gegaan. Het is een momentopname, dus het kan net heel rommelig of druk zijn geweest. Maar ik denk dat we er over de gehele linie goed vanaf komen. Als ik het eindoordeel zie worden de negatieve punten ruim voldoende gecompenseerd door de positieve punten.”

Selection Womenswear in Tuitjenhorn werd op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Selection Womenswear lees je in Textilia #1, die op 13 januari 2015 verschijnt.

Wil je dat onze mystery shopper ook jouw winkel (onaangekondigd) bezoekt en uitgebreid beoordeelt? Je kunt je opgeven door te mailen naar r.kwaak@mybusinessmedia.nl.