TOP

Reactie Rosmode op bezoek mysteryshopper

We hebben een nieuwe rubriek in ons magazine! Voor Textilia gaat een onafhankelijke mysteryshopper op pad en beoordeelt zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Rosmode uit Amstelveen beet het spits af. Wat is de reactie van mede-eigenaar Michelle Quinlan-Ros op de bevindingen?

Rosmode krijgt een nette 7,5 als eindcijfer van Mysteryplus. Blij mee?
Michelle Quinlan-Ros: “Ja, daar ben ik wel blij mee. Ik denk dat de verhuizing van het Binnenhof naar het Rembrandthof binnen het Stadshart Amstelveen onze winkel erg goed heeft gedaan.”

Jullie kregen maar liefst een 9 voor de etalages. De mysteryshopper noemt het ‘vakwerk’.
“Die 9 is helemaal terecht! De etalages zijn mijn kindjes. Daar besteed ik samen met onze etaleur Carolien van der Veer ontzettend veel aandacht aan. We hadden op onze oude locatie twee grote etalages. Nu hebben we er vier, helemaal van glas. Speciaal voor ons gemaakt om alle productgroepen die we verkopen goed te laten zien.”

Het laagste cijfer krijgt de visual merchandising; een 6. Dit komt vooral door het slecht verzorgde uitverkoopvak op de lingerieafdeling.
“Dit verbaast me echt. De mysteryshopper zegt dat alle merken en maten door elkaar hingen met lelijke saleslabels eraan. Ik herken onze winkel daar niet in, alles ziet er altijd netjes uit. Waarschijnlijk waren het echt de allerlaatste restjes, waarbij het gewoon niet mogelijk was om alles nog op maat te hangen.

Ik vind overigens frappant dat het gedeelte van de winkel waar de mysteryshopper zich ‘bekeken’ voelde omdat het er te licht zou zijn, juist onze meest succesvolle afdeling is.”

Rosmode werd beoordeeld op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Rosmode Fashion lees je in Textilia #14, die op 24 december 2013 is verschenen.