TOP

Reactie Quindici in Veenendaal op bezoek mystery shopper *

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Quindici in Veenendaal kreeg in april 2015 een bezoek. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

“De genoemde minpuntjes zijn ons wel bekend”, reageert Yvonne Hekkers, eigenaar van Quindici in Veenendaal. “We vinden die rekjes bij de deur zelf ook niet mooi, maar het werkt wel. Het verkoopt heel makkelijk. Zo hadden we polo’s ingekocht die in de winkel niet echt goed liepen. Nadat we ze met €10,- korting op het rek hadden gehangen, waren ze allemaal binnen twee weken weg. Klanten nemen als ze dan eenmaal binnen zijn, vaak ook nog een ander artikel mee.”

Geen discounter

“In de kritiek dat daar die rekjes zou denken dat de winkel een discounter is, kan ik me niet vinden. Als je naar de etalages kijkt, zie je direct dat we dat niet zijn. We letten er wel op dat we er zo veel mogelijk één artikel op hangen en het geen rekken met restanten worden. Maar we zouden het misschien nog wel iets hoogwaardiger aan kunnen pakken. Het is iets waar we wel over nadenken.”

Quindici (1)

Minder ingekocht

“Dat de tafels te vol waren, is ook een bekend aandachtspunt. Maar we hadden iets te veel ingekocht en we kiezen er dan liever voor om het in de winkel te leggen dan achter te houden. Maar ik kan me voorstellen dat als de tafels vol liggen het mensen duizelt. We hebben voor dit komende winterseizoen minder ingekocht, dan kun je alles ruimer presenteren.”

Service belangrijk

“We zijn blij met de goede beoordeling van de etalage en de service. Dat zijn dingen waar we op inzetten en intensief mee bezig zijn. We willen de klant goed bedienen. We nemen klachten en vermaakkosten bijvoorbeeld voor onze eigen rekening, dat geeft net dat beetje extra service. Daarmee proberen we het verschil te maken ten opzichte van andere winkels en daardoor zien we ook veel mensen terug komen in de winkel.”

Quindici (2)

Etaleur

“De etalage laten we doen door een etaleur, die komt eens in de vier weken langs. Het is een bewuste keuze om dat uit te besteden. Het is een grote etalage en je kunt zelf nooit zoveel verschillende decoratie in huis hebben om dat elke vier weken te wisselen. Welke kleding de etaleur in de etalage presenteert gaat in overleg met ons. Dat we een goede beoordeling voor de etalage krijgen geeft aan dat deze aanpak werkt.  Daar zijn we erg tevreden over.”

Quindici in Veenendaal werd op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Quindici lees je in Textilia #7, die op 3 juli 2015 verschijnt.  

Wil je dat onze mystery shopper ook jouw winkel (onaangekondigd) bezoekt en uitgebreid beoordeelt? Je kunt je opgeven door te mailen naar r.kwaak@mybusinessmedia.nl.