TOP

Reactie Modehuis Peeters in Eindhoven op bezoek mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Modehuis Peeters in Eindhoven kreeg in eind mei 2014 een bezoek. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

“Het bezoek van de mystery shopper was precies in de eerste week van onze pre-sale, waardoor de visual merchandising niet representatief is voor de winkel”, reageert Harry Michielsen, eigenaar van Modehuis Peeters in Eindhoven. “Twee derde van onze zomercollectie was al verkocht, waardoor je minder goed kunt vakken. Het was een drukke dag, waardoor er voor opruimen nauwelijks tijd was. Ik denk dat het beter was geweest om de winkel op een ander moment te beoordelen. Overigens is het jammer dat de mystery shopper niet op de eerste verdieping is geweest, want daar hingen de nieuwe collecties. Dat zag er precies uit zoals we ons concept bedoeld hebben.”

Service

“We kopen bewust breed en minder diep in om ons van andere winkels te onderscheiden. Niet veel aantallen van artikelen verkopen, maar liever veel verschillende dingen aanbieden om de klant mee te verrassen. We hebben bewust veel verkoopsters in de winkel staan, want onze klant wil echt geholpen worden. Dat is onze toegevoegde waarde. Dat onderling met elkaar praten van de medewerkers vind ik niet fijn om te lezen. Daar wil ik wel naar kijken. Ik ga zeker met de punten aan de slag, maar nogmaals: ik betreur het moment van het bezoek. Ik ga altijd voor minimaal een 8.”

Modehuis Peeters werd op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Modehuis Peeters lees je in Textilia #8, die op 8 juli 2014 verschijnt.