TOP

Reactie Little Soho op beoordeling mystery shopper

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper winkels en webshops op een aantal vaste punten. Webshop Little Soho werd in maart 2017 beoordeeld. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

Little Soho kreeg als eindoordeel een 8,6 van onze mystery shopper, die vond dat de webshop de pay-off ‘online fashion boutique’ beslist waarmaakt. “Je kunt zien dat er veel aandacht wordt besteed aan het samenstellen van de collectie en productpresentatie. De consument wordt ontzorgd door al outfits samen te stellen. Zo is Little Soho naast webshop ook nog eens een 24/7 online persoonlijke stylist. Ik ben hier enthousiast over en vind dit onderdeel professioneel opgezet. Zonder er al te veel moeite voor te hoeven doen, kun je je op deze manier altijd kleden volgens de laatste mode. Als advies wil ik meegeven om USP’s beter te presenteren, bijvoorbeeld over verzendkosten en tijden tot wanneer je kunt bestellen om een product de volgende dag in huis te hebben. De navigatie kan ook logischer worden opgezet, waardoor er minder handelingen nodig zijn tijdens het shoppen en het zoeken naar informatie.”

Trouwe lezer

“Ik ben zelf al jaren een trouwe lezer van de Mystery Shopper rubriek en dan is het natuurlijk heel leuk om als website eens zélf langs de meetlat gelegd te worden”, reageert Hélène Terrahé, mede-eigenaar van webshop Little Soho, die ze samen met Monique Hullegie heeft opgezet. “Naast het mooie eindcijfer voelt voor ons hele team de uitgesproken waardering voor onze focus op samenstelling van de collectie, productpresentatie en het inspireren met complete looks echt als een kers op de taart, want dat is precies waar wij voor onze bezoekers en klanten onderscheidend in willen zijn. Met de genoemde feedbackpunten in het eindoordeel gaan we zeker aan de slag, verbetering door verandering is net als in fashion de enige constante voor ons.”

Online boetiekshoppen 

“Toen we acht jaar geleden met de webshop begonnen, hadden we als duidelijk doel om een online vertaling te brengen van het boetiekshoppen. We wilden het zo persoonlijk mogelijk maken en echt contact hebben met de klant, ook al hebben we een webshop. Dat doen we door stylingtips te geven en veel verschillende foto’s van een product te plaatsen. De kleding wordt ingepakt met een handgeschreven briefje en we sprayen ons eigen parfum op het vloeipapier. We willen zoveel mogelijk beleving meegeven aan de klant én haar inspireren. Onze nieuwsbrieven zijn uitgebreid en we brengen elke week een Friday stylereport met  inspirerende content.”

Eyecatchers van goede kwaliteit

“We brengen een mix van mooie kleinere boetiekmerkjes en de grotere bekende merken. Onze pay off is dan ook eyecatching fashion, dus we kopen altijd de blikvangers in. Daarin zijn we onderscheidend. Als we leren broeken inkopen, nemen we naast zwart en bruin ook de rode. De klant kan er verder op vertrouwen dat ze kwaliteit bij ons koopt, dat waarborgen wij bij de inkoop. We zijn selectief, we voelen alle stoffen met de hand en passen veel door, zodat we een goed maatadvies kunnen geven.”

Input van klanten

“We houden twee keer per jaar een klantenpanel en vragen vaste klanten wat ze leuk en handig vinden aan onze webshop en wat verbeterpunten zijn.  We hebben een grote schare trouwe fans, die het leuk vinden om aan zo’n panel mee te doen. In ieder panelgesprek komt naar voren dat vrouwen een drukke baan combineren met een gezin en geen tijd hebben om te shoppen, maar er wel leuk uit willen zien. Daar is Get the look uit voortgekomen, waarmee de klant in één keer een totale look kan shoppen. En anders is zo’n look inspiratie voor hoe je een item uit onze webshop kunt combineren met dingen die je misschien thuis al in de kast hebt hangen.”

Verbeteringen

“We werken continu aan verbeteringen van de website, soms aan de voorzijde en soms aan de achterzijde. Recent hebben we gewerkt aan toegankelijkheid via mobiel en aan een makkelijkere check-out waarbij de klant zich niet meer hoeft te registreren. Momenteel zijn we bezig met de overgang naar PHP7, om de techniek achter de website sneller te maken. We ronden elk jaar zo’n drie grote projecten af. Alle online ontwikkelingen gaan zo snel, het houdt nooit op. Dat maakt het juist zo leuk.”

Little Soho werd op zes punten beoordeeld door Gladior & Indenty, een bureau voor online marketing, tools en rapportages. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Little Soho lees je in Textilia 5, die op 26 mei 2017 verschijnt.