TOP

Reactie De Bunker in Hilversum op bezoek mystery shopper *

Voor Textilia beoordeelt een onafhankelijke mystery shopper zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Voor de deze week verschenen special jeans & sportfashion ging onze mystery shopper op bezoek bij De Bunker in Hilversum. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

De Bunker is door het bureau Mysteryplus beoordeeld op vijf punten: concept/interieur, visual merchandising, service, assortiment en etalage. De jeanszaak krijgt van de mystery shopper twee keer het cijfer 8 toebedeeld, onder meer voor de service. Uit het rapport: ‘het personeel is duidelijk aanwezig. De atmosfeer is open, direct en enthousiast.’ En: ‘er wordt adequaat gereageerd en enthousiast gezocht naar andere maten. Het verkoopadvies was open en eerlijk.’

Klanten blij maken

“Een erg leuk bericht”, reageert mede-eigenaar Monique Klaassen. “Helemaal omdat mijn man en ik die week op vakantie waren. Als je zelf in de winkel staat kun je eventueel bijsturen, maar het is erg fijn te weten dat onze medewerkers ook hard werken als wij er niet zijn. Het is heel simpel: ik probeer mijn klanten blij te maken en doe alles om te zorgen dat ze blijven terugkomen. We proberen nieuwe medewerkers er direct van bewust te maken dat een goede verkoop belangrijk is, maar een goed gevoel bij de klant nog meer. Goed personeel is wat mij betreft daarbij de belangrijkste factor.”

Stopkracht

Klaassen is het niet eens met de kritiek dat door het grote logo op de ramen de stopkracht verloren gaat. “Als ik ergens blij mee ben, is het de etalage wel. We krijgen vaak complimenten van leveranciers en uit de buurt. En je wilt niet weten hoeveel sets we uit de etalage verkopen. Minimaal één keer per dag, maar meestal vaker, worden er items uit de etalage gehaald. Onze etaleuse moet elke drie weken de presentaties updaten, omdat producten zo snel uitverkocht zijn.”

Niet te missen

“We hebben voor dit grote logo gekozen om ons van de andere uniforme puien in dit winkelcentrum te onderscheiden. Je kunt De Bunker niet missen: als je uit de parkeergarage komt, zie je de winkel al van ver. Dat doet onze naamsbekendheid goed: veel mensen uit deze omgeving kennen De Bunker alleen al door deze herkenbare letters. Wellicht kijken we er nog eens kritisch naar. Niets is voor eeuwig. Wat we nu leuk vinden, vinden we straks misschien niet meer mooi.”

Volle winkel

“What you see, is what you get”, zegt Klaassen over de volle winkel. “We hebben geen magazijn, dus alles is aanwezig op de winkelvloer. Als je hier niet vindt wat je zoekt, vind je het nergens. Toegegeven: in het begin van het seizoen, zeker in het najaar, oogt het zeker vol, maar het is ook weer geen puinhoop. We doen ons best alles zo netjes mogelijk te stapelen en uit te hangen. Vertegenwoordigers maken er ook weleens opmerkingen over. Daar doe ik niets mee. Dit past bij ons concept en de naam, bij De Bunker verwacht je geen saaie lege zaak. Op deze manier zijn we ooit 17,5 jaar geleden begonnen en het werkt nog steeds.”

Steeds iets nieuws

“Een mooie beoordeling van ons assortiment! We zijn inderdaad een echte jeanszaak, maar daarnaast willen we regelmatig andere nieuwe artikelen bieden. Als ik iets leuks zie – ik lees allerlei modebladen en ons jonge personeel houdt ons op de hoogte – ga ik daar direct achteraan. Onze klanten kunnen het wel waarderen dat we steeds iets nieuws te bieden hebben.” 

Lees voor het volledige rapport en meer interessante verhalen, cijfers en trends de nieuwe Textilia special Jeans & Sport.