TOP

Zien op Modefabriek: nieuwe merken van Dutch Brand Management *

Dutch Brand Management, bekend van Bjorn Borg, komt met drie nieuwe collecties: Wanderlust, Coht (vrouwenmode) en Owww (mannenmode). “We willen mooie nichemerken maken die aansluiten op de behoefte van retailers”, vertelt initiatiefnemer René de Bruin.

Ruim twintig jaar lag bij Dutch Brand Management (DBM) de focus op de distributie van het sportfashionmerk Bjorn Borg, maar nu vindt het bedrijf het tijd voor uitbreiding. “Eigenlijk was dit al jaren de bedoeling, maar door drukte is het er niet van gekomen. Nu gaan we ervoor”, vertelt DBM-directeur René de Bruin. Afgelopen winter werd het premium skimodelabel SOS (Sportswear of Sweden) al toegevoegd aan het portfolio.

Colab

Nu volgen de vrouwenmodemerken Wanderlust en Coht en het mannenlabel Owww, die zich richten op jeanswinkels en boetieks in het midden/hoge segment. De merken zijn onderdeel van Colab, een nieuw creatief platform voor startende ontwerpers uit de koker van DBM. De Bruin: “Door de jaren heen hebben we een veelzijdig netwerk van creatieven om ons heen verzameld en die zijn nu bij elkaar gebracht voor deze nieuwe collecties.”

Uitgesproken kledingstukken

Wanderlust is mede ontwikkeld door De Bruins dochter Tahnee en brengt uitgesproken kledingstukken met veel details die op korte termijn geleverd kunnen worden. Coht biedt luxe basics als lichaamsvolgende T-shirts, sweatshirts en knits in hoogwaardige kwaliteiten. Het mannenmerk Owww (Once we were warriors) heeft onder andere kwalitatieve T-shirts, sweats, jassen en leren items in een urban street style.

Capsulecollecties

De merken starten met selecte capsulecollecties. Een bewuste keuze, verklaart De Bruin: “We willen mooie nichemerken maken die aansluiten op de behoefte van retailers. We gaan voor een tailor made benadering en maken de keuze voor onze klanten door een beperkt aantal stijlen te brengen. Bij ons vindt je geen collecties met 150 tot 200 stuks waar je als inkoper uren voor moet uittrekken, maar bijzondere items die je in het seizoen kunt inkopen en binnen twee tot drie weken in huis hebt.”

Inspelen op behoefte

Deze werkwijze biedt volgens De Bruin minder risico’s voor ondernemers. Al is het alleen al omdat de rekeningen verspreid binnenkomen door de versnipperde inkoopmomenten. “Ik heb zelf een winkel in Apeldoorn gehad en ervoer toen zelf hoe flexibel en effectief kleine merken zijn. Zij kwamen altijd in het seizoen met producten waar je geen nee tegen kon zeggen en waarmee je direct een ander beeld kan creëren. Met Wanderlust, Coht en Owww willen we ook inspelen op de behoefte van een bepaald moment.” 

Wanderlust, Cohn en Owww zijn te zien tijdens Modefabriek op 24-25 januari in Rai Amsterdam. 

OWWW_C11-3

Het nieuwe premium mannenmodemerk Owww.