TOP

Reactie Azurro op bezoek mysteryshopper

Voor Textilia gaat een onafhankelijke mysteryshopper op pad en beoordeelt zelfstandige winkels op een aantal vaste punten. Azzurro op de PC Hooftstraat in Amsterdam kreeg in januari 2014 een bezoek. Wat is de reactie van de retailer op de bevindingen?

“We komen er niet slecht vanaf, ik vind het alleen maar interessant dat de winkel met een objectief oog wordt bekeken”,  reageert Edward de Jonge Urbach, CEO van Azzurro Fashion Group. “De enkele kritiekpunten die genoemd werden in het verslag zijn mij niet onbekend en heb ik meteen richting de winkelmedewerkers gecommuniceerd.

Aandachtspuntje

Dan gaat het bijvoorbeeld over het zogenaamde welkomstcomité bij binnenkomst. Dat is zeker een aandachtspuntje, daar hebben we het intern vaker over gehad. Dat heeft natuurlijk met het personeel te maken, maar voor een deel ook met de indeling van de winkel. We hebben maar een klein oppervlakte in de winkel en met drie medewerkers op zo’n kleine ruimte ben je snel geneigd om te gaan klitten. Dat kan de bezoeker een ongemakkelijk gevoel geven bij binnenkomst. Daarom hameren we er op bij onze medewerkers: verspreid je.

Keurige etalages

Het tweede wat bij mij blijft hangen is de opmerking over de keurige etalages.  Wij hebben niet zulke grote budgetten als de monobrandstores van luxemerken in de straat om flink uit te pakken. Daarnaast zetten wij graag het product en de merkenmix centraal, ook in de etalage.

Complimenten

Ik ben blij dat de mystery shopper zich goed geholpen vond, ook al was de binnenkomst niet heel relaxed. Ook ben ik tevreden met de complimenten over het assortiment en de mix van merken. We steken veel werk in de juiste merkenmix en ik ben blij dat dat er ook vanaf straalt. Daarmee kunnen we ons onderscheiden ten opzichte van de monobrandstores.”

Azzurro werd op vijf punten beoordeeld door Mysteryplus. Het volledige verslag van het mysterybezoek aan Azzurro lees je in Textilia #4, die op 21 februari 2014 is verschenen.