TOP

Ranking the brands: topmerken 2010 op een rij

Interbrand heeft op basis van de waarde van alle internationale merken een top 100 samengesteld.

Zoals verwacht is het Amerikaanse Coca Cola ook dit jaar aanvoerder van de lijst, met een merkwaarde van 70.452 miljoen dollar. Het eerste Nederlandse merk op de lijst was elektronicagigant Philips, op nummer 42 met een merkwaarde van 8.696 miljoen dollar.

Louis Vuitton
Maar hoeveel waren de modemerken waard? In de top 50 stond op 48 de Spaanse modeketen Zara, twee plaatsen hoger dan in 2009 met een waarde van 7.468 miljoen dollar. Het Italiaanse luxemerk Gucci daalde twee plaatsen naar nummer 43 met een waarde van 8.346 miljoen dollar. 13.706 miljoen dollar is de Amerikaanse swoosh van Nike waard, daarmee stond het merk op de 26e plaats. Natuurlijk ontbrak Hennes & Maurits niet, de Zweden schopten het tot een 21e plek met 16.136 miljoen dollar. Maar niemand kon het winnen van de herkenbare tassen, kleding en accessoires van het Franse Louis Vuitton, die alweer de 16e plaats bereikte met een merkwaarde van maar liefst 21.860 miljoen dollar.

Ga voor de complete lijst naar de website van Interbrand.