TOP

Dit zijn de de meest waardevolle modemerken ter wereld

Volgens het internationale merkadviesbureau Interbrand is Louis Vuitton op dit moment het meest waardevolle modemerk ter wereld.

Credit beeld Louis Vuitton: L’Estrop

Het modehuis staat op plek 13 van de lijst ‘Best Global Brands’ die Interbrand elk jaar samenstelt. Het bureau bepaalt de waarde van een merk aan de hand van een aantal factoren waarna ze een plek krijgen in de top 100. De top 3 bestaat volledig uit techbedrijven. Apple staat wederom op de eerste plek, met een merkwaarde van ruim 498 miljard dollar. Op plek twee staat Amazon met een waarde van iets meer dan 249 miljard dollar en Microsoft op plek drie met 210 miljard dollar.

Modemerken

Naast Louis Vuitton staan er nog een aantal modemerken in de lijst. Tussen haakjes de plek in de algemene top 100:

  • Louis Vuitton, 36,76 miljard (13)
  • Chanel, 22,1 miljard (22)
  • Hermès, 21,6 miljard (23)
  • Gucci, 16,6 miljard (33)
  • H&M, 14,1 miljard (43)
  • Zara, 13,5 miljard (45)
  • Dior 7,0 miljard (77)
  • Prada 5,4 miljard (94)
  • Burberry 5,1 miljard (97)