TOP

Preview: vrouwenmode in Berlijn

Volgende week is het weer tijd voor de beurzen in Berlijn. In totaal zijn er acht beurzen te bezoeken, maar waar kun je het beste heen als je op zoekt bent naar vrouwenmode?

27-29 juni, Show & Order

Show & Order begint dit seizoen voor de tweede keer een dag eerder dan de andere beurzen in Berlijn. De avondopenstelling voor winkeliers wordt niet gecontinueerd, al is de beurs op de eerste twee dagen tot 19.00 uur geopend. Verder is de beurs op dinsdagavond van 19.00 tot 23.00 uur open voor consumenten. Ongeveer de helft van de exposanten doet mee aan deze koopavond voor de eindgebruiker. Voor consumenten is de beurs vooral interessant om accessoires te kopen, want die zijn altijd goed vertegenwoordigd op Show & Order. Dit seizoen wordt het lifestyle- en accessoiresaanbod op de beurs sowieso nog meer uitgebreid. Nieuw op de beurs is The International Footwear Gallery, met schoenenmerken als Mint&Rose, Minorquines, Primabase, Uzurii, Pölka Shoes, Schuhmann’s, Pasha, Karma of Charme, Maison August, Junic, Méliné, Alberville en Lolli Queen.

28-30 juni, Panorama Berlin

Genoeg nieuws op Panorama Berlin dit seizoen. Voor het eerst is er een mannenmodehal, genaamd Ma!n. Dat betekent dat de andere hallen zich meer op vrouwenmode richten. Een andere nieuwe hal is Style Hub, dat zich richt op young fashion voor vrouwen met merken als Yaya, Saint Tropez, Modström, Soaked in Luxury en Ichi. De nieuwe afdeling Cosmopolitan is een toevoeging op de naastgelegen hal Contemporary Luxury met productspecialisten in vrouwenmode. Denk: Toni, Rosner, S.Oliver Black, More & More en Bianca. In een van de kleine achterste hallen komt Hipstar, een nieuw concept voor plussize fashion. Na een succesvolle lancering van de Shoe & Accessory-hal afgelopen winter worden deze productgroepen deze zomer flink uitgebreid en elk in een eigen hal gepresenteerd.

28-30 juni, Premium

Premium biedt maar liefst zo’n 1800 collecties op het gebied van jeans, mannen-, vrouwen- en sportmode en accessoires. Het aanbod vrouwenmode is enorm. Daarbij heeft dit evenement elk seizoen een flink aantal nieuwe merken in petto. Deze editie is er extra aandacht voor progressieve Koreaanse ontwerpen in de [‘PԐ:PI] STUDIO (Koreaans voor fashionmensen) sectie en voor trendinformatie. De organisatie wil bezoekers bijvoorbeeld tijdens de #FASHIONTECH-conferentie informeren over de laatste ontwikkelingen op het gebied van mode en technologie. Verder wordt de Premium Group App gelanceerd, waarop alle activiteiten voor Premium zijn te vinden.

29-30 juni, Green Showroom en Ethical Fashion Show

De beurzen Green Showroom en Ethical Fashion Show richten zich op duurzame en verantwoorde mode en worden naast elkaar gehouden in het Postbahnhof Berlin. Green Showroom is de kleinste van de twee: deze beurs is  high end, met groene topmerken in het hogere segment. De Nederlandse merken Studio Elsien Gringhuis en Studio Jux zijn trouwe exposanten op deze beurs. Op de Ethical Fashion Show vind je meer commerciële en casual merken, zoals Beaumont Organic, Knowledgecotton Apparel, Komodo, LangerChen, Lanius, Mud Jeans, O My Bag, People Tree en Skunkfunk.

Je kunt met één toegangskaart naar de beurzen Premium, Seek, Bright, Show & Order, Ethical Fashion Show en Green Showroom. Tussen de beurzen rijden pendeldiensten. De grote matenbeurs Curvy is Sexy gaat dit seizoen niet door. Seek, Bright en Selvedge Run richten zich op mannenmode en streetwear en worden daarom in dit artikel niet uitgelicht.