TOP

Patricia Bos lanceert accessoire- en babymerk

De samenwerking met investeerders betekende voor het accessoiremerk Chick on a Mission van Patricia Bos het begin van het einde. Inmiddels is de ontwerpster terug op de modemarkt met het accessoiremerk 'Patricia Bos' en een babylijn 'Bebeboom'.

Patricia Bos
“Ontwerpen is mijn tweede natuur. Een passie waar ik gelukkig van wordt en iets wat ik absoluut niet kan tegenhouden”, vertelt ontwerpster Patricia Bos via Skype. Niet voor niets begint ze in juli dit jaar op Bali, haar woonplaats, een nieuw accessoiremerk, maar dan onder haar eigen naam Patricia Bos. “Accessoires met een tijdloze en moderne uitstraling, eigenwijs en met een sexy twist”, aldus Bos. “Het is de bedoeling dat een tas van mijn merk over tien jaar ook nog gedragen kan worden”. In januari ligt de eerste collectie in de winkels en is de ontwerpster met haar collectie voor 2012 te vinden tijdens de Amsterdam International Fashion Week. Meer informatie: PatriciaBos.

Bebeboom
Naast een tassen- en accessoiremerk is Bos ook begonnen met het ontwerpen van een babylijn genaamd Bebeboom. “Eerst alleen voor mijn eigen winkel in Bali, maar toen ik merkte dat de vraag zo groot was, ben ik het toch groter gaan aanpakken”, vertelt Bos. Bebeboom is een babylijn voor 0 tot 2 jaar, bestaan uit kleding, schoenen, tassen en beddengoed. Als inspiratie voor de collectie gebruikte Bos haar dochtertje Maysun. In januari is de ontwerpster met de collectie voor 2012 tijdens de Kleine Fabriek in Amsterdam te vinden. Meer informatie: Bebeboom.

Failliet
In 1999 kreeg Patricia Bos het idee voor accessoiremerk Chick on a Mission. Het bedrijf werd een succes en Bos draaide met de zaak een miljoen euro omzet per seizoen. De komst van investeerders brachten echter roet in het eten en uiteindelijk werd het bedrijf in 2008 failliet verklaard en maakte het een doorstart met een nieuwe eigenaar. Het hele verhaal van Patricia Bos is te lezen in Textilia #24.