TOP

Opent ook Modefabriek voor consumenten?

Na Bread & Butter heeft ook Panorama bekendgemaakt dat zij haar beurs openstelt voor consumenten. De vraag rijst of andere modebeurzen haar deurbeleid eveneens gaan versoepelen. Textilia vroeg het onder meer aan Modefabriek.

Bread & Butter-directeur Karl Heinz Müller onthulde in een open brief dat de Duitse modebeurs vanaf zomer 2014 ook consumenten toelaat. Panorama gaat eveneens haar deuren voor consumenten openen. Versoepelen ook andere beurzen volgend jaar hun deurbeleid?

De Modefabriek

“Vooralsnog niet” is het antwoord van Nieke Mulder van Modefabriek. De beurs lijkt de Berlijnse modebeurzen dus niet in hun besluit te volgen. Helaas wil Modefabriek zich niet uitlaten over het nieuwe beleid van Bread & Butter en Panorama. “We geen commentaar op het beleid en/of beslissingen van collega-beurzen” laat  odefabriek weten. 

Gallery International Fashion Fair

De Deense modebeurs Gallery International Fashion Fair laat ons weten geen consumenten te gaan toelaten op hun beurs. “Het kan arrogant overkomen, maar wij staan niet voor dezelfde uitdagingen als Bread & Butter en Panorama” zegt Christian Maibom, ceo en partner van Gallery International Fashion Fair. “Wij zien het nut er niet van in om onze deuren voor consumenten te openen. Onze beurs is een B2B-beurs voor inkopers. Het toelaten van consumenten zal de beurs niet professioneler maken, maar eerder een festival-achtige sfeer bezorgen.”

Who’s Next

Ook Elodie Lavesvre van Who’s Next geeft aan dat het deurbeleid van de Parijse beurs Who’s Next “absoluut niet” gewijzigd wordt na de veranderingen bij Bread & Butter en Panorama. 

Premium

Tot slot handhaaft ook de Duitse modebeurs Premium haar B2B-beleid, aldus woordvoerder Christine Zeine.