TOP

Ontwerper streetwearmerk Celesto: ‘We zijn niet bang om uitgesproken te zijn’

Er is een nieuw streetwearmerk op de markt: Celesto. Vorige week debuteerden oprichters Mick Miller (28) en Didier Becker (20) met de collectie in de Westergas in Amsterdam. “We zijn niet bang om uitgesproken te zijn.”

Miller en Becker zien hun streetwearmerk als een fashion statement. Zij zijn ervan overtuigd dat er een nieuw tijdperk is aangebroken waarin streetwear meer en meer het voortouw neemt in de fashion industrie. Het ontwerpersduo richtte het uniseks merk op in 2017 en vorige week showden ze de drie collecties ‘Chapter I’, ‘Chapter II’ en ‘SS20’.

Didier Becker (l) en Mick Miller (r) na afloop van de lancering van hun merk Celesto in de Westergas.

Wat typeert Celesto?

Mick Miller: “We laten ons beïnvloeden door onder andere straatcultuur, muziek, luxe hoogwaardige materialen en het luxury segment. Didier en ik vertellen de verhalen die we dagelijks zien, door creatief te zijn met artworks en ontwerpen op een manier dat het straat is, maar ook hip hop.”

Hoe zijn jullie op dit idee gekomen?

“Didier was al bezig met mode, ik raakte ook geïnteresseerd. De eerste drie jaar was het vallen en opstaan. Het is een lang proces als je echt goed wil zijn. Vandaar dat we nog niet eerder hebben gereleased.”

Jullie combineren streetwear met high end fashion. Wat betekent dit?

“Voor een jasje dat normaal van katoen wordt gemaakt, gaan wij op zoek naar suède. En we brengen een leren broek. We zijn niet bang om uitgesproken te zijn. Zo showden we een souvenir jacket van pailletten. Hoodies zijn heel belangrijk, die stralen comfort uit. In onze kleren voel je je sterk, je moet je trots erin voelen. We willen ons eigen verhaal vertellen. Dat verhaal gaat over twee jongens die de dag doorgaan als de beste vrienden en op zoek gaan naar het onbereikbare. We kijken naar Amerika en topdesigners. Dat is het doel wat we voor ogen hebben. We kijken verder dan Nederland. Onze eerste retailers zijn ook buitenlands.”

Voor welke retailers en consumenten is Celesto?

“Rich millennials. Jongeren die succesvol zijn, veel te besteden hebben en hun geld anders uitgeven dan de oude garde die kiest voor de bekende luxe merken. De nieuwe generatie koopt hypes en new luxury. Dat is een nieuwe markt, het gaat niet meer om seizoenen, je moet snel kunnen schakelen. Daarom elke dag meebewegen. Gaat het morgen om wijde broeken, dan kijken we daar zeker naar. We starten flexibel en verwerken alle feedback en kijken dan of we voor roze kiezen of blauw, links of rechts.”

Wat zijn de plannen voor 2020?

“We willen wereldwijd in 25 winkels liggen en graag tijdens de fashionweek in Parijs of Milaan showen. En Celesto Music komt eraan, een studio op een unieke locatie. Muziek is superbelangrijk, voor ons merk is dat een creatieve kweekvijver. Je moet niet alleen op social media, maar ook offline aanwezig zijn. Mond-tot-mond reclame blijft de sterkste marketingactie ooit.”