TOP

Ongekend succes: de hipster van Zeeman

De gratis, knalgele hipsters van Zeeman zijn zo populair dat de textielgigant de bestellingen via de website niet meer aankan. In vier dagen gingen er 8.000 over de digitale toonbank.

Door de overweldigende belangstelling voor de speciale Zeeman boxershort en hipster heeft Zeeman de bestelmodule voor dit artikel tijdelijk moeten sluiten. Hiermee wil Zeeman vermijden dat er bestellingen worden gedaan voor maten die misschien niet meer beschikbaar zijn.

Op
Sinds de introductie van de Zeeman hipster twee weken geleden, waarbij er 20.000 gratis werden weggegeven, komen de bestellingen op de website van Zeeman dagelijks met grote aantallen tegelijk binnen. Het verzendhuis dat de boxers en hipsters naar de klanten verstuurt, wil de voorraadindicatoren eerst controleren, zodat er geen bestellingen kunnen worden gedaan van maten of kleuren die niet meer beschikbaar zijn. De maten S en M van de blauwe boxershort zijn inmiddels op.

Overdonderd
Aan dagblad Spits laat manager marketing en communicatie bij Zeeman, Jacques van der Bom, weten overdonderd te zijn door het succes. “We hadden wel verwacht dat het goed zou worden opgepikt, maar op zulke aantallen, 8.000 stuks in vier dagen, had ik niet gehoopt. Gratis is natuurlijk een woord dat meespeelt. Daarbij is het een leuk, grappig en goed product.” Of er een vervolg komt is niet duidelijk. “We zijn er intern over aan het praten, maar we hebben nog geen concreet besluit genomen.”

Verwacht wordt dat in de loop van deze week de bestelmodule weer open kan, waardoor het mogelijk wordt het restant van de voorraad te bestellen.