TOP

Onderzoek: consument koopt liever in kledingwinkel dan online

Goed nieuws voor de zelfstandige modezaken! Consumenten kopen kleding nog steeds het liefste in de winkel in plaats van op het internet. Dit blijkt uit onderzoek van Textilia, uitgevoerd door GfK Panel Services Benelux.

De ondervraagden, 2.093 mannen en vrouwen boven de 13 jaar, bezoeken voornamelijk webshops die alleen online kleding verkopen, zoals Wehkamp en websites van moderetailers. Ruim een kwart van de Nederlanders heeft wel eens een kledingstuk in een webwinkel gezien en dat artikel vervolgens in een fysieke winkel gekocht (28%).

Één op de vijf heeft daarnaast wel eens een kledingstuk eerst in een fysieke winkel gezien en daarna online gekocht (19%). Jongeren combineren bovengemiddeld on- en offline als aankoop-oriëntatiekanalen bij kledingaankopen. Vijftigplussers juist niet.

Lees aanstaande vrijdag 17 december meer over het onderzoek in de nieuwste editie van Textilia. Hierin komt aan bod hoe de ondervraagden zich oriënteren en welke artikelen ze online kochten.