TOP

Oilily kinderkleding richt pijlen op buitenland

Oilily hangt vanaf dit winterseizoen weer voor het eerst in de Nederlandse winkels. Ook op internationaal niveau lijkt het merk weer voet aan de grond te krijgen. De collectie is inmiddels in 40 landen verkrijgbaar.

Oilily verkoopt de collectie op dit moment aan 40 landen waaronder China, Japan, Korea en de Verenigde Staten. Ook maakt de webshop, die sinds kort open is voor de Europese markt, in januari 2011 een overstap naar de Amerikaanse markt.

Oilily staat vooral bekend om kinder- en dameskleding, maar zal zich de komende jaren ook gaan richten op lifestyleproducten waarbij vernieuwing het sleutelwoord is. Deze nieuwe strategie wordt onderstreept door de nieuwe slogan: Make new things happen.

Collectie
De collectie ‘Gipsy Tales of Freedom’ is geïnspireerd op zigeuners en andere vrije geesten en is een mix van klassieke en moderne invloeden uit verschillende culturen. Wat opvalt zijn de handgemaakte folkloristische borduursels. De dameskledingcollectie is verkrijgbaar via de website en bij de zelfstandige retailer. De prijzen liggen in het middenhoge prijssegment met jassen van 349 euro, vesten van 189 en jurken van 169 euro.