TOP

Oger wil met The Red een jongere doelgroep aanspreken

De luxe mannenmodezaak Oger wil studenten en starters naar de winkel trekken en lanceert daarom een nieuwe, modische lijn The Red. Sander Lusink vertelt meer over de stap richting de jongere doelgroep.

Waarom lanceren jullie deze nieuwe lijn?
Sander Lusink: “Een veelgehoorde klacht vanuit onze winkels is dat de prijs van een instappak te hoog is. Hierdoor kiest men voor bijvoorbeeld Suitsupply of Pakkend. Een collectie voor een lage prijs is dé manier om jonge klanten aan Oger te binden die enkele carrièrejaren en promoties later terug blijven komen voor steeds duurdere pakken.”

Jullie hadden toch al Dressed for Success (DfS) geïntroduceerd als instaplijn? Waarom komt er nu een collectie die nog goedkoper is?
“We begonnen de DfS lijn op een ander prijsniveau, een pak kostte destijds 750 gulden. Door de prijsstijgingen van de producent moesten we de verkoopprijs aanpassen, momenteel kost zo’n pak 648 euro. We wisten dat de prijzen van deze pakken de laatste jaren zo hoog werden dat ze niet meer geschikt waren voor starters. We kregen altijd ‘de zonen van’, maar die trokken weg naar andere winkels. We hebben het probleem van de te hoge prijzen voorgelegd aan de huidige leverancier maar die kon niet goedkoper gaan leveren. Om die reden hebben we een andere producent gezocht die wel voor een lagere prijs goede kwaliteit kan bieden. Toen we deze gingen vermarkten wilden we wel een duidelijke scheiding maken in de collecties. Daarom hebben we deze lijn onder een het nieuwe label ‘The Red Suit’ uitgebracht.”

Produceren jullie buiten Europa?
“The Red Suit wordt geproduceerd in Portugal en Duitsland. We hebben diverse testcases gedaan bij de ontwikkeling van deze lijn waarvan we de pakken verkochten in de outletstore in Haarlem. Tot nu toe zijn we nog niet tevreden over de kwaliteit van producenten buiten Europa maar we hebben geen oogkleppen op. Mocht er zich in China een goede kans voordoen dan zullen we dat zeker proberen.”

Waar ligt de balans?
“De kwaliteit staat hoog in het vaandel maar we willen dat iedereen bij ons kan komen kopen, dus ook jongeren die net uit de collegebanken komen. Als ik op een feest kom, hoor ik nog steeds de perceptie is dat we alleen pakken van 1000 à 2000 euro verkopen. Daarom communiceren we nu prominent met onze lage prijzen in advertenties: Oger is toegankelijk.”