TOP

Bestedingen aan kindermode in mei, juni, juli 2009 gestegen

De bestedingen aan kindermode zijn in de periode mei tot en met juli 2009 met 8% gestegen ten opzichte van juli 2008. Dat blijkt uit GfK-onderzoek in opdracht van Bengels.

Over de periode mei tot en met juli 2009 zijn de bestedingen aan mode (totaal van vrouwenmode, mannenmode, kindermode en bodyfashion) in Nederland licht gedaald met 2% ten opzichte van dezelfde maanden in 2008. Dit wordt veroorzaakt door een lichte daling van het aantal gekochte stuks; het gemiddeld bestede bedrag bleef stabiel.

Kindermode profiteerde het meest
Met 8% stegen de bestedingen aan kindermode van mei tot en met juli het meest. Het aantal gekochte stuks nam toe, maar ook het bedrag dat de consument uitgaf per stuk steeg licht.

De bestedingen aan vrouwenmode zijn over mei, juni en juli licht gedaald (-3%). Het aantal gekochte stuks nam af; het gemiddeld bestede bedrag per vrouwenmode artikel is stabiel gebleven.
In het segment mannenmode zijn de bestedingen gedaald (-4%), wat wordt veroorzaakt door een daling van het aantal gekochte stuks. Het gemiddeld bestede bedrag is gestegen.
De bestedingen aan bodyfashion ten slotte zijn licht gedaald (-3%). Het aantal gekochte stuks is licht gedaald, het gemiddeld bestede bedrag is stabiel gebleven.