TOP

Nu in Textilia #14: Special Beurzen | Kleuren

In Textilia #14: wat worden de belangrijkste kleuren van het volgende winterseizoen? In Profiel: Who’s Next, dé vrouwenmodebeurs van Parijs. Plus: exclusief consumentenonderzoek, zes pagina’s beurstips, de nieuwe rubriek Mystery shopper en alles over mijntextilia.nl!

Profiel: Who’s Next
De beurs Who’s Next is al twintig jaar een begrip in Parijs en ver daarbuiten. Waar modebeurzen vaak – net als modetrends – een beperkte houdbaarheidsdatum hebben, blijft de Franse organisatie continu gefocust op vernieuwing. Xavier Clergerie, medeoprichter van ceo van Who’s Next: ‘’Mode neemt elke zes maanden een nieuwe vorm aan en als beurs moet je daarin meegaan. Het is niet interessant om elk seizoen hetzelfde aanbod en concept te presenteren, mode draait om emotie en het prikkelen van zintuigen en dat zit ook in het DNA van Who’s Next.’’

Markt in cijfers: exclusief voor Textilia
Met de opkomst van succesvolle kledingketens als H&M en Zara kun je je afvragen hoe belangrijk de consument merkkleding nog vindt. Uit Gfk-onderzoek blijkt echter dat hoe jonger de consument is, hoe vaker hij of zij merkkleding koopt. Verder: Hoe exclusief moet merkkleding zijn? Gino Thuij, managing consultant fashion & retail bij Gfk panel services legt uit.

Vier pagina’s kleur
Wat worden de belangrijkste kleuren van het volgende winterseizoen? Voor winter 2014-2015 heeft Textilia vier pagina’s kleur uitgezet. Onze trendwatchers leggen per segment in een schema uit hoe je de door hen samengestelde kleurkaarten kunt gebruiken bij het inkopen en samenstellen van de nieuwe collecties.  

Zes pagina’s beurstips
De beursagenda voor het komende inkoopseizoen is overvol. En er is duidelijk sprake van een verschuiving naar januari. Vanaf de tweede week kun je in Europa bijna elke dag naar een modebeurs. Om de keuzestress te beperken, geven we je een aantal tips: deze beurzen zijn de moeite van een bezoekje echt waard.

Nieuwe rubriek: Mystery shopper
In Textilia #14 introduceren we een nieuwe rubriek: Mystery shopper. Een shopper gaat een winkel beoordelen op de service, etalage, assortiment en het interieur, zonder dat de ondernemer dit weet. Als aftrap gaat onze mystery shopper naar modewinkel Rosmode in het stadshart in Amstelveen.

Nieuw! Mijntextilia.nl
Vanaf december 2013 brengen we op mijntextilia.nl 365 dagen per jaar verdieping achter het modenieuws. Met slechts één doel: jou als modeondernemer nog meer tools geven om succesvol en modern te kunnen ondernemen. Maar wat krijg je dan exclusief als abonnee? Je leest het in Textilia #14.

Meer lezen?
Wil je meer weten over deze onderwerpen? Je leest het allemaal in de nieuwe Textilia. Ben je nog niet geabonneerd? Bekijk hier de mogelijkheden!