TOP

Nu in Textilia #10: beurstrends voor zomer 2017, New Zealand Auckland en de legging

In de nieuwste Textilia, die vrijdag 2 augustus verschijnt, 6 pagina's met trends van de beurzen, een interview met Wilberd van Doorn, verkoopdirecteur van New Zealand Auckland en marktijfers uit de modebranche en in de rubriek Mode-icoon aandacht voor de legging.

Interview met Wilberd van Doorn van New Zealand Auckland

Na de vliegende start in 2006 maakt het casual mannenmodemerk New Zealand Auckland (NZA) momenteel een transformatie door in reactie op de veranderende markt. Hoe, dat vertelt verkoopdirecteur Wilberd van Doorn. “Bedrijfsmatig moest er iets veranderen. Niet alleen vanwege de nieuwe richting, maar ook vanwege wat kinderziektes die als gevolg van onze vliegende start in 2006 zo’n tweeënhalf jaar geleden aan het licht kwamen.”

Zes pagina’s beurstrends voor de inkoop voor voorjaar-zomer 2017

Gespot door de vakredacteuren van Textilia op de modebeurzen in Amsterdam, Berlijn en Florence: de sporttrend bereikt nu ook de klassiekere merken, die de functionele sportlegging massaal omarmen. Daarnaast wordt teruggegrepen op klassiekers: van marine en strepen, tot retrosport. En goed nieuws voor het jeanssegment: denim maakt een comeback.

Close-up: ‘Als jongetje wilde ik mijn eigen warenhuis’

In de rubriek Close-up zitten we op de huid van een modeprofessional. Deze keer: Gregor Jaspers (39), eigenaar van consultancybureau The Grey Consulting, dat bedrijven adviseert over retail en branding.

Wat is het bongemiddelde van The Gallery Brandstore?

Martijn Viskaal had twee winkels op een dure A1-locatie in Almelo. Wanneer onderhandelingen over een betere huurprijs mislukken, gooit hij het roer om. In februari 2015 opende hij The Gallery Brandstore. Lees in de rubriek Even Afrekenen wat het bongemiddelde is van zijn winkel.

Marktcijfers: de modebranche krabbelt langzaam op

In het tweede kwartaal van 2016 is de omzet van modewinkels heel licht gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar, blijkt uit de Fashionscan van GfK voor Inretail. Het consumentenvertrouwen is aan het toenemen, een positief signaal.

Mode-icoon: de legging

In Textilia duiken we regelmatig in de geschiedenis van een mode-icoon. Goed voor je vakkennis en een mooi verhaal om aan je klant te vertellen. Dit keer: de legging. Gemakkelijk. Comfortabel. Sportief. Maar ook: afzichtelijk en weinig flatteus. Sommige kledingstukken roepen sterk gemengde emoties op. De legging is zo’n item.

 

 


Sluit nu een Textilia Totaal Jaarabonnement af en ontvang 12 keer per jaar het blad met interviews, achtergronden en marktcijfers uit de modebranche, plus onbeperkt toegang tot alle artikelen op onze website. Ook ontvang je twee keer per jaar de kleurkaarten, speciaal voor onze abonnees samengesteld door onze trendwatchers, en krijg je korting op evenementen als de Trenddag.

Heb je geen abonnement? Bekijk hier de mogelijkheden.

bestellen-icoon