TOP

Nieuwe merken bij Hetty Kemper Agency: ‘Juist nu hebben retailers interesse in nieuwe merken’

Hetty Kemper Agency heeft onlangs een aantal nieuwe merken aan haar pakket toegevoegd. Zo brengt ze onder andere de vrouwenlijn van Joop! terug op de Nederlandse markt. “Het prijskaartje valt verrassend mee.”

Hetty Kemper is al 25 jaar actief als agent en importeur van exclusieve labels in het hogere segment. Ze vertegenwoordigt al lange tijd de merken Windsor Women, Fabiana Filippi, Seductive en Spoon. Sinds acht jaar brengt ze ook haar eigen merk Het! Amsterdam op de markt, waarvan de collectie in eigen beheer wordt ontworpen en samengesteld. Daarnaast ziet ze nog ruimte voor nieuwe interessante merken. Zo brengt ze sinds de wintercollectie 2021-22 de vernieuwde vrouwenmodecollectie van Joop! weer op de Nederlandse markt, dat net als Windsor Women onderdeel is van de Duitse Holy Fashion Group. “Het leuke van Joop! is dat het ondanks dat het een totaal nieuwe collectie is een enorme naamsbekendheid heeft, mede door de licenties van de parfums en tassen”, vertelt Hetty Kemper. “En natuurlijk door de mannenlijn. De vrouwenlijn is een herlancering met een totaal nieuw concept, nieuwe look en commercieel prijsbeeld.”

Hoe ziet de nieuwe collectie van Joop! eruit?

“Joop! is stoer, sexy, draagbaar, casual en tijdloos. De doelgroep is de actieve vrouw vanaf dertig jaar. Er wordt flink geïnvesteerd in professionele en pakkende fotocampagnes, waarvan de beelden voor social media heel goed inzetbaar zijn. Door de hoge kwaliteit van de campagnes krijg je een luxe uitstraling en denk je dat het product hoger geprijsd is, maar het prijskaartje valt verrassend mee. En de kwaliteit is echt ‘outstanding’, zoals we kennen van de labels die onder de Holy Fashion Group worden geproduceerd. Ook duurzaamheid is een belangrijke pijler. De Holy Fashion Group heeft zichzelf tot doel gesteld vanaf  2025 volledig duurzaam te zijn.”

Aan wat voor prijzen moeten we dan denken?

“Joop! is lager geprijsd dan Windsor Women. Denk aan prijzen van 129 euro voor jeans, 199 tot 229 euro voor jurkjes, 79 tot 129 euro voor bloesjes en 249 tot 349 euro voor mantels en jassen. Daarmee hopen we ook winkels in het midden- tot middenhoge prijssegment te kunnen bereiken. Het past goed tussen merken in het segment van Marc Aurel, Mosh Mosh en Set. We denken dat Joop! veel potentie heeft op de Nederlandse markt en dat er ruimte is voor 60 tot 80 verkooppunten in Nederland. Wij kijken goed naast welke merken Joop! past. Het komt het best tot zijn recht in een omgeving waar het niet het duurste merk is. ”

Joop! is niet het enige nieuwe merk in jullie pakket…

“Ook nieuw voor zomer 2022 is het merk Armargentum uit Oostenrijk. Een creatieve collectie bestaande uit mooie blouses en jurken. Armargentum is heel uitgewerkt en wordt met veel passie  gemaakt door een fabrikant met tachtig jaar confectie-ervaring die zich volledig op duurzaamheid heeft toegelegd. Zo hebben ze een katoenen kwaliteit ontwikkeld die vuilafstotend is en vrij van giftige stoffen. De kleding wordt verpakt in katoenen zakjes en ook de knoopjes, biesjes en randjes zijn van natuurlijk materiaal in plaats van plastic of metaal.”

Wat is er verder nieuw?

“Vanaf het zomerseizoen 2022 verkopen we het Duitse-Indiase jurkenmerk Angoor, een specialist op het gebied van jurken. De jurken zijn commercieel en draagbaar, met veel kleur, prints en broderie. De prijsklasse ligt tussen de 150 en 200 euro verkoop. Angoor gaat tot en met maat 46, daar is behoefte aan in de markt.”

Jullie boren met de nieuwe merken een voor jullie nieuw prijssegment aan…

“We hebben onze firma verdeeld in twee divisies: premium room en fashion room. Onder fashion room vallen Joop!, Angoor en Het! Amsterdam. In de premium room vind je de luxe labels Windsor, Fabiana Filippi, Seductive, Spoon Fashion & Spoon Golf, Armargentum en Hubert Gasser. We werken veel met luxe boetieks uit het topsegment van de markt, maar we hopen dat we met de commerciëlere merken in de fashion room bijvoorbeeld ook weidewinkels kunnen gaan bereiken.”

Hebben retailers in deze tijd behoefte aan nieuwe merken?

“We merkten dat ze voor het winterseizoen nog wel wat terughoudend waren vanwege de onzekere tijd. Maar nu we weer meer vooruit kunnen kijken, merken we dat de ondernemers zich gaan heroriënteren en juist interesse hebben in nieuwe merken.”

Is duurzaamheid daarbij een belangrijk argument?

“In het hogere segment ben je sowieso meer sustainable, omdat je in deze prijsklasse langer met een artikel doet. Maar de consument leeft steeds bewuster en zeker de jongere generatie vraagt om verantwoording. Door corona is duurzaamheid in een enorme versnelling gekomen. Retailers zijn er ook mee bezig, maar er gebeurt zoveel op dat gebied dat het wel een uitdaging is. Je moet er bijna een extra textielcursus voor doen om te weten wat er achter die nieuwe materialen en symbolen in de labels schuilgaat. Aan ons de taak om die winkelier van al deze informatie te voorzien, zodat ze dat ook aan die consument kunnen overbrengen. Daar zijn we momenteel druk mee bezig.”