TOP

Nieuw Nederlands dameslabel: Bluez

Na jaren gewerkt te hebben als productmanager in de modebranche, zet Mirjam Cornelisse nu een nieuw kledinglabel op de Europese markt: Bluez.

De eerste collectie van Bluez is die voor lente/zomer 2012. Deze collectie wordt verkocht in Nederland, België en Duitsland. Bij de daaropvolgende collectie is een groter deel van Europa aan de beurt. Turkije, Italië, Denemarken en Finland voegen zich voor herfst/winter 2012 bij de verkooplanden. Het uiteindelijke doel van het label is Europese dekking.

Collectie
Bluez levert vier collecties per jaar. Het label richt zich op het midden-hoog segment met prijzen tussen de 39 (T-shirts) en 179 (blazers) euro. De marge voor de winkels ligt op 2.8. De eerste collectie bestaat uit blazers, denim blouses, T-shirts, een jumpsuit, een enkellange rok, sportieve shorts, chino’s, cargo’s, wide leg broeken en skinny jeans.

Nieuwe uitdaging
Na meer dan 10 jaar in de modebranche als productmanager bij een dameskledingmerk, vond Mirjam Cornelisse het tijd voor een nieuwe uitdaging. Met de ervaring die ze opdeed vanuit de productie en inkoop, zet ze nu haar eigen merk op. De eerste collectie van Bluez is op afspraak te zien in Naarden-Vesting. Alle aangeboden kleuren hangen als sample klaar,

Verkoopinformatie:
Bluez International
Prinses Beatrixweg 2
3632 EZ Loenen aan de Vecht
T: 0031-637196955