TOP

Nieuw mannenmodeconcept in Amsterdam: Four

Four. Zo heet het nieuwe winkelconcept in de Amsterdamse PC Hooftstraat dat op 14 juli de deuren opende. De modezaak is in handen van de Azzurro Fashion Group en richt zich op mannenmode in het hoogsegment.

Azzurro Fashion Group richt zich voornamelijk op vrouwenmode, maar besloot na veel vraag vanuit de consument ook een winkel met mannenmode te openen. Naast een interessante merkenmix van exclusieve designerlabels zoals Alexander McQueen, Raf Simons en Valentino verkoopt Four ook sportswear van bijvoorbeeld Reebok, Adidas en New Balance. Deze stijlen zijn als volgt in de modezaak ondergebracht: streetwear in de kelder, mode op de begaande grond en maatwerk op de eerste verdieping. Maar dat is nog niet alles. Om de aandacht van de klant te trekken, organiseert de winkel regelmatig exposities en lanceringen van producten.

Samenwerking
Four werkt met verschillende partijen samen om het concept zo goed mogelijk neer te kunnen zetten. Zo creëerde meubeldesigner uit Eindhoven, JSPR, de handgemaakte meubels en de metalen constructie die de drie verdiepingen met elkaar verbindt.  Verder installeerde Soundfreax Amsterdam een muziekinstallatie zodat dj’s in de winkel kunnen draaien. Verder werkt Four samen met diverse ontwerpers die speciale producten voor de winkel maken.