TOP

Nieuw concept voor internationale retailbeurs Euroshop

Op zoek naar inspiratie voor de inrichting van je winkel of benieuwd naar de nieuwste technologie op dit gebied? Zet dan vast de komende editie van de internationale retailbeurs Euroshop in de agenda, van 5 tot en met 7 maart in de Messe Düsseldorf. De beurs heeft een nieuw concept en is dit jaar weer groter dan de vorige editie.

De beurs Euroshop, die om de drie jaar wordt gehouden, heeft voor de komende editie een volle beursvloer. Nu al, vijf maanden voor de start, is de geboekte tentoonstellingsoppervlakte van de vorige editie (1116.579 m2) overtroffen met 120.000 m2. Voor het eerst beslaat de beurs dan ook 18 hallen in plaats van 16.

 

Overtreffen 

 

De organisatie verwacht de laatste editie van 2014 te overtreffen. Toen stonden er 2.229 exposanten uit 56 landen, kwamen er 109.496 bezoekers en was er 116.579 vierkante meter netto tentoonstellingsoppervlakte in gebruik. Voor de editie in 2017 worden meer dan 110.000 bezoekers verwacht.

 

“De vraag van exposanten is zo groot dat er nu al een wachtlijst is ontstaan”, zegt Elke Moebius, global head retail en projectleider bij Euroshop. “We gaan uit van rond de 2.500 exposanten op Euroshop 2017. Deze ontwikkeling onderbouwt op indrukwekkende wijze dat ons nieuwe concept met zeven beleving dimensies de juiste was.”

 

Synergie 

 

Dat nieuwe concept van Euroshop werd 22 november gepresenteerd in de inspirerende showroom van Hans Boodt Mannequins in Zwijndrecht. Met de zeven dimensies POP Marketing, expo & event marketing, retail technology, ligthing, visual merchandising, shop fitting & store design en food tech & energy management, kunnen bezoekers gestructureerd de beurs over. Daarnaast, zo stelt de organisatie, creëert deze opzet ruimte voor synergie tussen de verschillende onderdelen die steeds verder naar elkaar toe zullen groeien, zoals mannequins en exclusieve winkeldecoratie met store design.

 

Lezingen 

 

Op het programma staan ook verschillende sprekers die compacte lezingen geven over onderwerpen als architectuur en design, omnichannel en verantwoord ondernemen. Het complete programma is terug te vinden op de vernieuwde website en in een speciaal ontworpen app.

 

Awards 

 

Parallel aan Euroshop vinden in 2017 ook weer de uitreiking plaats van twee awards: de Euroshop Retail Design Award voor ’s wereld beste storeconcepten en de Retail Technology Award Europe, die wordt uitgereikt aan de excellente, innovatieve toepassing van informatietechnologie binnen de handel. Euroshop is voor vakbezoekers van maandag 5 tot en met donderdag 9 maart dagelijks geopend van 10:00 tot 18:00 uur. Een dagkaart kost 70 euro en kaart voor 2 dagen 90 euro. In de online voorverkoop krijg je korting op de entree. De kaarten gelden als gratis vervoerbewijs van en naar de beurs met het openbaar vervoer.