TOP

Nederlanders van 45-55 jaar kopen het vaakst kleding online

Uit onderzoek van Klarna blijkt dat Nederlanders van 45 tot 55 jaar het vaakst online kleding kopen. Ook geeft deze groep gemiddeld het meest uit per bestelling.

Klarna, een Zweeds bedrijf dat betalingsoplossingen aanbiedt voor e-commerce, heeft onderzoek gedaan naar het online koopgedrag van Nederlanders als het op fashion aankomt. Wat zijn de resultaten van de eerste helft van 2014?

Fanatieke shoppers

Niet jongeren maar Nederlanders van 45 tot 55 jaar kopen het vaakst mode online, gevolgd door de groep van 35 tot 45 jaar. Nederlanders van 35 tot 45 jaar en van 45 tot 55 jaar geven ook het meest uit per bestelling. Vrouwen gaan hierin nog iets verder dan mannen. Nederlanders van 65 jaar en ouder kopen het minst mode online.

Tijd en plaats

In Almere en Groningen wordt het meest online mode gekocht. Op plaats drie, vier en vijf staan Tilburg, Breda en Eindhoven. De populairste dag om online mode te kopen is maandag: achttien procent van de bestellingen wordt dan geplaatst. Weekenddagen zijn met nog geen twaalf procent per dag het minst populair. Het populairste tijdstip om online mode te kopen is na de lunch, rond een uur of één. Ook rond 17:00 uur en 22:00 uur wordt veel mode geshopt op het web. Vroege vogels kopen zelfs om 7:00 uur en 9:00 uur al mode online.

ING deed onderzoek naar de ontwikkelingen van retail per regio

infographic klarna

Infographic: Klarna