TOP

Mos Mosh start met mannenlijn [interview] *

Het populaire vrouwenjeansmerk Mos Mosh krijgt er een mannelijke variant bij. MM&Ten wordt geïntroduceerd voor het najaar van 2016-2017.

De afgelopen weken heeft een select aantal retailers in Denemarken, Duitsland en Oostenrijk de nieuwe jeanslijn voor mannen, het Deense MM&Ten, al kunnen bekijken en inkopen. De lancering voor het grote publiek volgt 19-21 januari tijdens de modevakbeurs Panorama in Berlijn. Als het het merk op tijd lukt een Nederlandse agent te vinden, zal de collectie waarschijnlijk ook op de Amsterdamse beurs Modefabriek te zien zijn.

Moderne fits

MM&Ten is net als Mos Mosh een jeansrelated collectie. Het merk brengt in het eerste seizoen zo’n vijftig stijlen met onder meer jeans en chino’s vanaf 130 euro, semi-tailored broeken vanaf 120 euro, T-shirts vanaf 40 euro en knitwear en blouses vanaf 90 euro. Sales & brandmanager Jesper Nobel Hassing legt uit: “De eerste najaarscollectie ligt de focus op klassieke mannenmode met moderne fits. Daarvoor hebben we ons laten inspireren door jeans, casual en sportieve mode. De looks zijn voor ons erg belangrijk, maar comfort doet daar niet voor onder.”

MM Ten

Magic touch

Veel Nederlandse retailers zijn al langer blij met Mos Mosh, dat bekend staat om de jeans met goede fits. De Nederlandse agent, Carin van der Weerd van Walhallabrands beaamt dit: “retailers vertellen mij vaak dat zodra klanten deze jeans passen, het negen van de tien keer kassa is. De verschillende pasvormen zijn stuk voor stuk succesvol. Dat is echt de ‘magic touch’ en de kracht van Mos Mosh, waar mensen steeds voor terugkomen.”

Brede doelgroep

Binnen drie jaar tijd heeft Mos Mosh rond de 160 verkooppunten verzameld. Het merk ligt bij zowel blauwe winkels als modeboetieks. Ook de doelgroep is vrij breed vertelt Van der Weerd: “van jong tot iets volwassener en van slank tot iets voller. De jeans van Mos Mosh valt vaak ook wat hoger, wat veel klanten comfortabel vinden. En ook voor iedere smaak is er altijd wel iets; van skinny’s, shapebroeken tot culottes en meer uitgewerkte denims. Vooral de broeken waar iets op gebeurt – met stiksels, zakjes of knopen – zijn onze bestsellers.”

Mos Mosh