TOP

Modebeurs Bread & Butter in Berlijn drukbezocht

De tweede editie van Bread & Butter op het oude vliegveld Tempelhof in Berlijn, van 20 tot en met 22 januari, is succesvol afgesloten. Grote namen als Diesel en Boss waren terug en de gangpaden waren alle dagen goed gevuld.

Een zeer koud Berlijn was het decor voor de tweede editie van Bread & Butter, wat een geheel andere sfeer aan vliegveld Tempelhof gaf dan vorige zomer toen een groot deel van de beurs zich in de open lucht afspeelde. De grootste uitdaging dit keer voor de organisatie was dan ook om het open vliegveld dicht te maken én om de hallen op temperatuur te krijgen. Wat goed lukte, want het was soms zelfs té warm. Met name de woensdag en donderdag was het druk op de beurs. “We geven geen absolute bezoekersaantallen meer vrij, maar we zijn zeer tevreden”, zegt Catharina Berndt van Bread & Butter. “We hebben deze keer meer bezoekers ontvangen dan de vorige keer.”

 

Comeback

Veelbesproken was de comeback van Diesel, dat al sinds de Interjeans niet meer met een stand op een beurs aanwezig is geweest. “Het is goed dat we weer op een beurs staan, met alle nieuwe dingen die we te vertellen hebben. Ook sloot het goed aan op de show die we deze week in Berlijn geven”, zegt Laura Visser van Diesel. “We hebben Bread & Butter altijd gevolgd en we willen daar nu graag deel van uitmaken.”

Nederlandse inbreng
Nederland was weer goed vertegenwoordigd in het aanbod op de Bread & Butter. G-Star gaf deze keer voor het eerst in totaal twee modeshows in plaats van vijftien (vijf per dag), maar dan wel in een grotere tent. “We wilden onze shows toch weer wat exclusiever maken”, zegt woordvoerder Kim Bakker daarover. Wie op de enorme stand van Scotch & Soda en Maison Scotch wilde komen moest eerst een formulier ondertekenen dat ze geen foto’s zouden nemen. Lotus Jeans stond er voor de eerste keer en deed goede contacten op met buitenlandse relaties. JC Rags was niet meer geïntegreerd in de stand van Dept en had voor het eerst een eigen stand, waardoor de eigen look nóg meer opviel. Het nieuwe Dept Denim Department kon ook op goede reacties rekenen. Kuyichi was vernieuwend met recycled wol en jeans van recycled polyester. Blue Blood heeft een turbulente tijd achter de rug met faillissement en overname en showde op de beurs het nieuwe gezicht. De collectie is meer jeansgerelateerd. Met de meer geklede Avelon-collectie gaat designer Erik Frenken zelfstandig verder.

 

Lees morgen meer over Bread & Butter op textilia.nl