TOP

Mijn shop is TOP: Triumph Tilburg

In deze nieuwe bodyfashionrubriek gaat Textilia langs bijzondere lingeriewinkels. Want wat maakt hun shop zo top?

In 2006 werden de eerste Nederlandse Triumph winkels geopend. Binnen een paar maanden tijd zagen de locaties in Maastricht, Almere, Bergen op Zoom en Tilburg. Hetty Jongbloets is shop manager van Tilburg vanaf het prille begin.

Opluchting
Met vijf man personeel is Hetty de enige fulltimer van Triumph Tilburg. Haar drukke werkweek in de shop bevalt uitstekend. Hetty: “Het is natuurlijk een gigantische voordeel dat Triumph zo’n bekende naam is. In het begin waren vooral de traditionele klanten blij met een ‘eigen’ winkel. Hunkemöller had net Triumph uit het assortiment gegooid, samen met alle andere merkartikelen. Het was voor veel klanten een opluchting dat ze wisten waar ze terecht konden voor de merken uit de Triumph stal. Tegenwoordig weet iedereen ons te vinden.”

A to Z
De stap naar retail was voor een wholesale bedrijf als Triumph bijzonder te noemen. “Dat was juist erg leuk,” aldus Hetty. “Alles was nieuw, en ik heb de hele ontwikkeling van A tot Z meegemaakt. Er moesten antwoorden komen op allerlei vragen, zoals bijvoorbeeld: welk kassasysteem nemen we? Gelukkig hadden we gelijk al een fantastische retailmanager. En er wordt veel waarde gehecht aan mijn mening en ideeën. Dat maakt het werken nog leuker.”

Brabantse gezelligheid
Maar ook voor de consument is Triumph Tilburg top te noemen. Hetty: “We zijn 120 vierkante meter puur lingerie, dat is alleen nog maar het verkoopoppervlakte. Binnen Triumph verkopen we ook nog Sloggi en Valisère, dus iedereen kan hier terecht voor diverse stijlen. Ondanks dat we een monobrand store zijn bieden we een volledig assortiment. Verder hebben we een heel stabiel en professioneel team dat uitblinkt in echte Brabantse gezelligheid. Onze klanten variëren van pubers tot bejaarden. Voor allemaal proberen we een gemoedelijke en gezellig sfeer te creëren. Ongeveer 90% van de vrouwen vindt een beha passen niet prettig, wij proberen die ervaring leuker te maken. En dan maakt het niet uit of je tien of één beha koopt. Iedereen is even belangrijk.”