TOP

Michael Kors stapt in tweedehands, Van Tilburg hoofdsponsor tv-programma en Nubikk lanceert NFT-collectie

Jubilerend Nubikk lanceert een NFT-collectie, Michael Kors stapt in tweedehands en Van Tilburg is dit seizoen hoofdsponsor van een modeprogramma op Net5. Dat en meer lees je in het nieuwsoverzicht van 29 augustus.

Foto: Nubikk

Van Tilburg hoofdsponsor televisieprogramma

Van Tilburg Mode & Sport uit Nistelrode is dit televisieseizoen hoofdsponsor van het nieuwe programma ‘Heb ik wat van je aan?’ dat wekelijks op woensdagavond wordt uitgezonden op Net5. Dat meldt het modebedrijf op LinkedIn. In dit programma strijden elke aflevering drie ontwerpers tegen elkaar om een bekende vrouw te mogen kleden. Daarbij worden ze bijgestaan door modeontwerper Mart Visser.

De creaties die niet worden gekozen, gaat Van Tilburg veilen voor het goede doel Make a wish. Die veiling vindt plaats op dinsdagavond 18 oktober organiseren, Olcay Gulsen presenteert die avond. In de eerste aflevering was Maxime Meiland te gast, komende woensdag is Bridget Maasland aan de beurt om een keuze te maken uit de ontwerpen.  

Jubilerend Nubikk lanceert NFT-collectie

Het Nederlandse schoenenmerk Nubikk lanceert een NFT-collectie ter ere van het 10-jarig bestaan. Het gaat om een limited edition sneaker voor mannen en een boot voor vrouwen. Het schoenenlabel  combineert hierbij digitaal met fysiek, zo staat in een persbericht: bij aankoop van de digitale NFT komt ook een draagbare versie van de schoenen.

De limited collectie bestaat uit zestien unieke NFT’s, waarvan de bijbehorende schoen een eigen code en label op de tong heeft. De NFT-collectie is vanaf 8 september om 18:00u verkrijgbaar via de NFT-marktplaats Open Sea. Een NFT kost 0.25 Ethereum (circa €362,50). [Tekst loopt door onder de foto’s.]

Michael Kors stapt in tweedehands

Het Amerikaanse luxemerk Michael Kors is ook gestart met een eigen marktplaats voor tweedehands artikelen van het eigen merk, zo meldt WWD. Op vrijdag 26 augustus ging de PreLoved.MichaelKors.com live, het platform waarmee het merk Michael Kors-stukken in omloop probeert te houden, hun levenscyclus te verlengen, maar ook wil helpen afval te verminderen.

Om er producten te kunnen verkopen, is lidmaatschap vereist. De verkoper draagt twintig procent van het verkoopbedrag af. De laatste jaren zijn meer merken en modebedrijven de markt voor tweedehands ingestapt, zoals Burberry, Stella McCartney, Levi’s maar ook spelers als Zalando en About You.

Lees meer: ‘Tweedehands: marketingtruc of omzetkans?’

The Brand Club voegt merk van voetballer Iniësta toe

Het Nederlandse agentuur The Brand Club heeft nieuwe merken aan het portfolio toegevoegd, waaronder het schoenen- en lifestylemerk Mikakus. Eén van de eigenaren van Mikakus is de wereldberoemde Spaanse middenvelder Andres Iniësta, voorheen spelend voor Barcelona en sinds 2018 in dienst van de Japanse club Vissel Kobe.

De footwearcollectie wordt geproduceerd in Portugal en Italië en is gepositioneerd in het hogere, modische segment, aldus het persbericht. Ook heeft The Brand Club het kledingmerk Barcelonete toegevoegd, het merk dat volledig is geïnspireerd door de Spaanse stad met prints die ernaar verwijzen, zoals Salvador Dali en Sagrada Familia. De overige merken die het modebedrijf vertegenwoordigt zijn Berkelmans, Méliné en Baron Filou.