TOP

Merkbeleving: de beste stands op Modefabriek

Een merk valt pas echt op als de essentie in de hele merkbeleving wordt doorgetrokken. Hoe zit dat met de kledingmerken die zich op Modefabriek presenteerden? Welke merken waren het meest consistent, overtuigend en onderscheidend in hun 'branding'?

Dorothée Jennekens van Styling the Essence adviseert modeontwerpers, kunstenaars en bijzondere merken in hun branding. Tijdens Modefabriek van 22 en 23 januari is zij op zoek gegaan naar kledingmerken die een duidelijk authentieke en krachtige look en feel neerzetten via hun stand. Bekijk ook de foto’s rechts.

Welke stand is jouw favoriet? Klik hier om te stemmen.


Ben Sherman

Ben sherman mf“Hoe ogenschijnlijk eenvoudig de stand van Ben Sherman was opgebouwd, toch voelde je meteen waar het kledingmerk voor staat. Klassieke stijl met Engelse roots, gemixt met moderne stoere elementen van deze tijd. Doordat de essentie van dit merk niet alleen is doorgetrokken in de inrichting van de stand, maar ook naar de bezoeker die rondloopt op de stand, voel en ervaar je wat ze willen overbrengen. Een authentieke stijl.”


10-Feet

10-feet mf“Met de stand van 10-Feet werd me meteen duidelijk dat het hier gaat om een speels, vriendelijk en verfijnd merk. De collectie werd getoond op witte zwevende hangers die in de ruimte hangen, tegen een zachte poederachtige wand met een paar hangende witte fietsen als extra items. Tussen de meer traditionele ingerichte beursstands was dit zeker een verademing en heel eigen.”

Blend
Blend mf“Het merk Blend viel mij meteen op door de overtuigende uitstraling van haar beursstand. Superstrak en clean, stoer met een exclusieve touch net als het logo, dat goed en duidelijk zichtbaar was. In het hele ontwerp van de stand werd dit gevoel doorgetrokken en de display op de presentatietafel was heel subtiel erin verwerkt en zeer functioneel. Voor mij hadden de traditionele etalagepoppen op deze tafel zelfs niet gehoeven.”

 Uno Due
Uno due mf“Het merk Uno Due begrijpt dat het bij een modebeurs gaat om een goede eerste indruk maken en de boodschap zo intuïtief en simpel mogelijk overbrengen. Geen traditionele kledingrekken of een bar met stoelen, maar een grote stellage van aangeklede etalagepoppen omringd door grote wollen ‘dekens’. Zeer overtuigend.”

G-star
G-Star mf“De meest verrassende stand vond ik die van G-Star. Het begon al bij het feit dat de stand niet open en direct toegankelijk was. Omringd met zwarte doeken kon je alleen op vaste tijden de minishow bekijken. Hiermee prikkel je vooraf al de nieuwsgierigheid van de bezoekers. Slim! G-Star heeft voor deze editie van Modefabriek gekozen voor het inspireren van de inkopers en winkeliers. Met het laten zien van een minishow van een etalage waar levende poppen aangekleed werden en bijzondere poses aannamen konden de kijkers ervaren op welke manier de collectie in de winkels gepresenteerd kon worden. Op deze manier legt G-star de nadruk op de winkeliers en niet direct op zichzelf en draagt ondertussen toch ook zijn merkwaarde uit. Heel slim bedacht!”

Welke stand is jouw favoriet? Klik hier om te stemmen.

www.stylingtheessence.nl
www.twitter.com/djennekens