TOP

Meer Nederlanders naar mannenmodebeurs Pitti Uomo

De Italiaanse mannenmodebeurs Pitti Uomo verwelkomde van 14 tot en met 17 juni 18 procent meer Nederlandse bezoekers. In totaal steeg het bezoekersaantal met 7,6 procent in vergelijking met de vorige editie.

De Italiaanse mannenmodebeurs Pitti Uomo wordt nog steeds goed bezocht. Het bezoekersaantal steeg deze 80ste editie zelfs met 7,6 procent. Opvallend is het aantal Nederlanders dat met 18 procent steeg. In totaal kwamen er 20.000 inkopers naar de beurs, waarvan 7,500 internationaal en 12.500 uit eigen land. Opvallend is ook het sterk groeiende aantal Amerikanen (33,2 %), Engelsen (20,4%) en Turken (25,6%).

Reacties
Eigenaar van Antonia boutique in Milaan, Maurizio Purificato, vertelt over de beurs: “Met name L’Altro Uomo was interessant vanwege de mix van Japanse en Amerikaanse merken en stylen”. Assistent manager van de Zuid-Koreaanse modebedrijf LG Fashion voegt toe: “De sfeer was zeer levendig door het grote aantal internationale bezoekers. Verder vond ik de collecties dit zomerseizoen erg kleurrijk!”.