TOP

Management buy-out Men at Work

Jeansketen Men at Work wordt via een management buy-out verkocht aan de directie, bestaande uit Mark Hommelberg en Peter Roelofs. Marcel van Gelderen, die Men at Work in 1995 begon, is ook bij de transactie betrokken. Over het overnamebedrag en de verdeling van de aandelen worden geen uitspraken gedaan.

Oprichter Marcel van Gelderen verkocht eind 2007 de jeansketen Men at Work aan de Nederlandse investeringsmaatschappij ZBG Capital, die ook eigenaar is van onder andere Dept en JC Rags.

Internationaal 

Het idee achter de overname in 2007 was de keten verder te laten groeien, ook internationaal. Dit is echter niet helemaal van de grond gekomen en het afgelopen half jaar gingen al geruchten dat Van Gelderen ‘zijn’ keten terug wilde kopen.

Uitbreiding 

De focus van de nieuwe eigenaren van Men at Work ligt de komende jaren op uitbreiding van de XL-winkels, waarvan er nu 22 zijn. Het huidige winkelbestand wordt op dit moment geanalyseerd en diverse winkels zullen op korte termijn een upgrade krijgen. Voor winkels die niet passen binnen de nieuwe strategie wordt naar een andere oplossing gezocht, zoals relocatie.

Webshop 

Daarnaast worden de online activiteiten uitgebreid en wordt geïnvesteerd in een sterke koppeling tussen de webwinkel en de fysieke winkels. Ook met de schoenenformule Footwork willen de nieuwe eigenaren groeien.

50 filialen

Men at Work heeft momenteel meer dan 50 winkels in Nederland en België en verkoopt merken als Diesel, Adidas, Hilfiger, Vans en Scotch & Soda.