TOP

Lotte Drijvers opent tweede filiaal ByLotte: ‘Zelfs in coronatijd groeien we enorm’

Onlangs opende Lotte Drijvers het tweede filiaal van haar vrouwenmodewinkel Bylotte aan Kleine Berg 65 in Eindhoven. Met een oppervlakte van 350m2 omschrijft ze de winkel als 'een verfijnde, op de moderne vrouw geïnspireerde retailomgeving waarin het kenmerkende huiskamergevoel van Bylotte centraal wordt gesteld'. Het interieur werd ontworpen door Maike Borst van Studio & Space en het merkenpakket bestaat onder andere uit Max Mara, IRO, Victoria Beckham en Joseph. Textilia sprak met Drijvers.

Waarom open je juist nu een fysieke winkel?

“Wij hebben het heel goed gedaan, zelfs in coronatijd groeien we enorm. Dat doen we door middel van social media en keihard werken. Onze klant wil graag voelen en als je bij ons komt shoppen is dat een uitje, daarom komen mensen graag naar ons toe. Een koffie, cava, wat lekkers en gezelligheid, dat maakt het leuk en gezellig om juist wel naar de winkel te komen.”

Waarom viel de keuze op Eindhoven voor een tweede filiaal?

“We wilden ons merkenpakket verbreden, ik had nog zo veel leuke merken die ik wilde voeren. De winkel aan de Vrijstraat krijgt extra instapmerken erbij en van de overlappende merken verkopen we verschillende items. Er is nog een grote doelgroep die niet bediend wordt in Eindhoven: zowel voor jongere meiden als dames op leeftijd is er weinig aanbod. Wij proberen dat met beide filialen op te vangen. Een andere stad is geen optie, ik heb een gezin en ik ben een workaholic, ik moet mezelf afremmen om niet te veel te werken en tijd aan mijn gezin te besteden. Als ik dan ook nog af zou moeten reizen naar een andere stad, gaat dat ten koste van mijn gezin. Dit is voor mij de perfecte oplossing.”

Hoe onderscheidt de nieuwe winkel zich?

“Het onderscheid tussen beide winkels zal het merkenpakket zijn, het concept is op beide locaties hetzelfde. Het is een clubhuisgevoel: mensen komen niet alleen om te kopen, maar ook voor de gezelligheid. Ik probeer ook altijd op zoek te gaan naar speciale merken. Anders dan anderen, maar ook de combinaties zijn anders. Onze kracht zit ‘m in open- en eerlijkheid. Ik zal nooit iets verkopen wat ik niet mooi vind staan. Ik zie het bij een vrouw aan haar ogen. Als ze in de spiegel kijken en ik zie een fonkeling, dan hebben we ons doel bereikt :-).”

Hoe pas je de winkel aan op het nieuwe winkelen?

“Het werken op afspraak was voor ons heel fijn, je kon alle klanten alle aandacht geven en je voorbereiden op een afspraak. Normaal gezien kan het erg druk zijn en hebben we soms niet alle tijd die we aan een klant willen geven. Daarom denken we eraan om van maandag tot en met donderdag op afspraak te blijven werken. Natuurlijk kunnen klanten gewoon binnen lopen. Maar maken ze van tevoren een afspraak, dan zorgen wij dat ze de volledige service krijgen.”

Welke dromen blijven er nog over voor je?

“We willen graag internationaal met de webshop en ik ben al even bezig met een leisure label. Plannen en dromen zijn zeker in de maak, maar voor nu genieten we nog even van wat we al hebben neergezet.”

Fotografie winkel: Thibault de Schepper Fotografie portret: Alexia van der Meijden