TOP

Kleine Fabriek: opgetogen sfeer in het kindermodesegment

Kindermodevakbeurs Kleine Fabriek verliep afgelopen weekend in een allerbeste sfeer. Het Bengels-team verzamelde de meest positieve quotes - nee, geen tweets - van deze wintereditie.

Olivier de Pauw, eigenaar van Sevenoneseven: “Terwijl het op de Nederlandse markt niet echt feest was, is de positieve vibe hier nu echt voelbaar.” “We hebben het drukker dan vorige wintereditie”, aldus Bart Koene, eigenaar van Barts. “Dat is een goed signaal uit het kindermodesegment.” “Het was voor ons een seizoen van keihard werken”, zegt Rick Mauriks, distributeur en agent van onder andere het nieuw verworvan Portugese label Tiffosi: “Maar daar plukken we nu op Kleine Fabriek de vruchten van.”

Keuzes maken
George Schweigmann, eigenaar van Schweigmann Jeugdmode Leeuwarden, helpt dochter Marian in de stand van Z8, en merkt dat winkeliers ‘eindelijk’ keuzes durven maken tussen merken. “Ze nemen afscheid van teveel merken in het assortiment en zetten de overgebleven namen duidelijker neer in hun winkel door dieper in te kopen.”

Grote (buitenlandse) inkopers
Willem van Dorst: “NoNo blijkt een enorm groeipotentiaal in het buitenland te hebben. De reacties uit het buitenland zijn overweldigend.” “We hebben Wehkamp in de stand gehad. Echt! En daarnaast nog tientallen nieuwe afspraken gemaakt”, aldus Marielle Veenstra van het Deense tienerlabel Cost:Bart. Henri Snoep van Salty Dog: “Dit was niet de beurs van aanvragen van nieuwe klanten, maar ik ben dubbelblij met het terugwinnen van een aantal grote oude klanten.” “Door de crisis durfde je niets te verwachten”, zegt Evelien Vlasblom van Moodstreet. “Onze beurs was echt heel erg goed. Dat krijg je dan opeens cadeau.”