TOP

Kleertjes.com wil doorgroeien met nieuwe website

Kleertjes.com heeft een nieuwe site gelanceerd om verder te kunnen groeien. Voortaan kan er geshopt worden op basis van een kindprofiel. Bron: Twinkle.com

Kleertjes.com verkoopt 15.000 artikelen van in totaal 106 verschillende merken. Om al deze artikelen overzichtelijk te houden en ervoor te zorgen dat ouders sneller daar zijn waar ze willen en moeten zijn is het zogenaamde kindprofiel de belangrijkste nieuwe tool van de kinderkledingwebshop.

‘Mijn snotaap’
Shoppende ouders kunnen onder het tabblad ‘Mijn snotaap’ op de hompage een profiel aanmaken op basis van de kledingmaat, schoenmaat en het geslacht van hun kind. Ouders kunnen een ‘Apatar’, oftewel een apekoppie selecteren dat wordt getoond bij producten die passen in het profiel.

E-commerce manager Peter Reddering: “Het kindprofiel zorgt ervoor dat ingelogde ouders een aantal selecties niet meer hoeven te maken bij een bezoek aan onze site. Er komen aparte startpagina’s voor jongens en voor meisjes.”

In de toekomst wil Kleertjes.com ouders de mogelijkheid bieden om hun kindprofiel verder in te vullen, met favoriete merken en kleuren bijvoorbeeld. Reddering zinspeelde volgens Twinkle.com al eerder op ‘meisje-meisjes’ of een ‘bomenklim-meisjes’. ‘Als je dat allemaal weet over je klanten, dan kun je je site daar steeds meer op aanpassen’, aldus de e-commerce manager nu.

Zoekfunctie
Naast de optie kindprofiel is ook de zoekfunctie nieuw. Tot voor kort konden ouders alleen via de navigatie dieper in het assortiment duiken. Er komen specifieke themaacties als wintersport of communie. Verder is de zoomfunctie verbeterd en zijn de sfeerfoto’s nieuw op de site.

Ratings
Nieuw bij het gastenboek is de mogelijkheid om producten te beoordelen. Ouders kunnen van zich laten horen via het gastenboek en daar een product een rating meegeven. Wanneer er over een product voldoende ratings zijn verzameld, wordt de gemiddelde rating getoond op de productpagina’s in de webshop.

Hybris, Fredhopper en Unic
De nieuwe site van Kleertjes.com is gebouwd op een platform van Hybris en maakt gebruik van software van Fredhopper. Unic tekende voor de implementatie van de website. “Dat de webshop nog niet helemaal vrij is van kinderziektes communiceren we op onze website en in onze nieuwsbrieven aan klanten”, besluit Reddering.

Awards

In 2007 werd Kleertjes verkozen tot Beste Webwinkel van Nederland en onlangs werd Kleertjes.com onderscheiden met de Baby & Kids Webshop Award.